Status

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Status

Post by labtec »

In HS2 verandert in de status kolom bij een lamp module of een apparaat module het balkje van grijs naar geel
bij een ON status, bij één module zie ik de status wel naar ON veranderen maar het balkje blijft grijs, vervolgens
zie je dan in HStouch dat deze module ook niet netjes de status aangeeft. Het ON/OFF schakelen op zich is OK.

Wat kan dit voor probleem zijn??
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Status

Post by labtec »

Wat opvalt is dat bij de module waar dit niet goed gaat het veld string is voorzien van een On status (zie jpg).
http://img156.imageshack.us/img156/858/knipsele.jpg
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Status

Post by labtec »

labtec wrote:Wat opvalt is dat bij de module waar dit niet goed gaat het veld string is voorzien van een On status (zie jpg).
http://img156.imageshack.us/img156/858/knipsele.jpg
Ter aanvulling, het blijkt dat het probleem zich voordoet bij het schakelen van LED verlichting in de tuin. Kan het zijn dat
de trafo van de LED verlichting dit probleem veroorzaakt? heeft iemand een idee / oplossing.
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Status

Post by labtec »

Niemand een tip :?: ik gebruik overigens een Marmitek AM12 module, in het HS2 status scherm blijft de status
op ON staan terwijl je de module wel kunt schakelen naar OFF.
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Re: Status

Post by Francois »

Ik heb dit ook wel eens gezien, met name in HS Touch. Mijn gevoel (geen harde onderbouwing) zegt me dat het te maken heeft met kopieren van devices. De oplossing is simpel maar vaak ook veel werk: device in HS en/of element in HSTouch wissen en opnieuw aanmaken. Heeft bij mij altijd geholpen. Vervelende is wel dat je voor alle events waarin het device aanwezig was deze opnieuw zult moeten toevoegen.
Francois
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Status

Post by labtec »

Bedankt voor je reactie, ik heb de desbetreffende device al verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook heb ik inderdaad een werkend device gekopieerd.
Echter beide opties geven na een bepaalde tijd weer problemen, ik ga toch sterk twijfelen aan de module (alhoewel ik deze ook al had uitgewisseld) of
de belasting van de module (trafo LED verlichting). Het enige verschijnsel wat ik in HS2 kan zien is die string waarde en dat de status niet verandert bij
schakelen.....................vreemd probleem.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”