HS (in)stabiliteit

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Net even de zoek functie gebruikt: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... hilit=asus
rond de 15wat standaard dus. Ik heb wat extra geheugen maar weer een SSD dus het zal rond die waarden blijven.
Zolang ik er geen itunes of ed op start is de belasting laag zo rond de 10% en wordt nog geen Gig aan geheugen gebruikt.
Het setje staat nu een flinke tijd de draaien en blijft goed.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Ik had zo'n eebox al eerder op het oog. Een prima aparaat.
Het is alleen dat ik voor mijn audio systeem hier in huis een parallelpoort nodig heb. Als ik dat er nog in kan krijgen sta ik morgen al in de shop
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

USB naar Parallel adapter?
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Dat schoot me ook zojuist te binnen.
Ik moet een I/O board ermee aan turen dus ik hoop dat het geheel transparant is. Ik bedoel daarmee dat ik vanuit de code gewoon een parallel poort kan aanspreken en dat dan de onderliggende driver het weet te vertalen naar USB en weer door naar parallel. Ik zag dat die converters zo rond de 15,- kosten. Als het niet werkt val ik een niet al te grote buil.
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Per internet bestellen, dan heb je altijd retour garantie :-)
Ik zou wel voor een beetje bekend merk gaan, dit staat of valt met de drivers.
Misschien even een topic over openen met ervaringen?
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Onlangs weer een 'hang' gehad met de CPU op 100%. Ik heb wat onderzoek gedaan via perfmon en vrijwel alle vingers wijzen in de richting van een device driver die niet goed functioneerd. Op nog een andere machine heb ik een soortgelijke kwestie alleen daar krijg ik spontaan een reboot. Na de reboot wordt er dan ook gemeld dat een device driver de oorzaak is. Bijde machines zatten in het automatisch windows update proces, waar ik ze beide uitgehaald heb. Aangezien ik niet weet wanneer dit allemaal precies begon is het niet echt doenelijk om naar een jaar eerdere systeem restore te gaan.

Heeft er iemand een suggestie waarmee ik kan achterhalen welke driver er gebruikt wordt en wanneer?
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Denk dat er niets anders op zit dan je device drivers en voor een te disablen en te kijken of het helpt.
Misschien handig om hier een lijstje te posten wat je aanstuurt?
Ik kon ook niet vinden op welk besturingssystem je zat maar ik heb sinds W7 nooit meer problemen gehad en ik draai er een stuk 10 machines op.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Edwin2008 »

@bastiaan. Welke W7 versie en wat gebruik je voor VM. VMWare server wordt toch niet ondersteund op W7
** edwin **
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Ik gebruik Win 7 32 bits op de atom boxen, meestal Windows N de allergoedkoopste en simpelste versie omdat ik die licenties over had. Op mijn HS box gebruik ik momenteel de Pro versie vanwegen de remote access opties.
Ik draai HS op een EeEbox en niet meer in een VM. Wel heb ik veel machines draaien met HyperV wat erg goed bevalt maar in tegenstelling tot VMware geen USB poorten ondersteund voor de VM's.
Ik heb de meeste machientjes behalve voor een (grote) update nog nooit hoeven herstarten omdat W7 bleef hangen.
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Harry »

hier draai alles stabiel. nooit problemen.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Afgelopen dagen mij eigen 8 jaar oude PC, die ook driver problemen had gewist en Windows 7 erop gezet. De boel draait lekker soepel weer moet ik zeggen en al 3 dagen geen storingen meer gehad. Ik denk er dan ook zeker over om voor HS ook te gaan migreren naar W7.
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”