HS (in)stabiliteit

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Ik zou graag willen weten van jullie hoe jullie de stabiliteit van HS ervaren want ik heb namelijk het volgende. Op willekeurige tijden, na een willekeurig proces of script trigger HS events niet of enkele niet meer. Het systeem reageert voor de rest goed , geen CPU load, voldoende geheugen en threads.
En andere keer Staat de CPU op 100% HS.exe en HS_compatibility.exe nemen dan beide de CPU in beslag waardoor alles enorm vertraagt wordt.

Dus in het kort wie heeft hier nog meer last van.
- CPU op 100%
- Events niet triggeren op voor de rest werkend systeem

(Door het zeer willekeurige gedrag is probleem zoeken haast onmogelijk.)

Setup
HomeSeer Version: Professional Edition 2.5.0.13
Image1.jpg
Image1.jpg (45.88 KiB) Viewed 8785 times
Bram
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Post by Herbus »

Ik start iedere nacht HS opnieuw en reboot een keer per week de hele PC. Sindsdien draait alles bij mij veel stabieler.
Herbus (Jos)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Digit »

Ik dacht dat herstarten, rebooten e.d. meer iets was uit de nineties? :(
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bwired »

Sad to see that Homeseer still got these problems, the last version I used was Homeseer 1.x and get sick and tired of the stabilty!
I had the same problems, and the more devices, plugins and events you put in there, the more unreliable Homeseer gets.
I still think its a software package with very nice features but within Home Automation reliability is a must have!
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Rene »

Hoewel ik niet onder de indruk ben van de robuustheid en stabiliteit van het Windows platform en ook niet van de kwaliteit van Homeseer, moet ik zeggen dat Homeseer erg stabiel draait hier. Ik heb een tijdje last gehad van instabiliteit, maar dit bleek te worden veroorzaakt door een rotte plugin. Na het verwijderen van de plugin waren de problemen voorbij.

Overigens draai ik Homeseer op WindowsXP in een VMWare virtuele machine (ESXi).
Rene.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Digit »

?
Engels waar Nederlands mag en andersom waar het niet mag?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Rene »

Follow the leader ;-)
Rene.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by phoenixb »

Hallo,

Ik heb in het verleden ook wel een problemen gehad dat na het draaien van een bepaalde nog niet te defineren event HS ook erg veel CPU ging vragen.
Nu heb ik daarboven een stukje software gezet (die ik ook al draaide voor mijn weerstation) die de gehele software kan herstarten wanneer dit nodig is.
Hierbij kan hij kijken naar CPU verbruik/ het hangen van de software of eventueel een geheugen probleem.

Alleen bij het laatste heb ik nog wel zo nu en dan een probleem zitten na een x tijd krijg ik de volgende melding die ik er nog niet uit krijg.

Code: Select all

12-2-2011 8:31:00
Poging tot het lezen of schrijven van beveiligd geheugen. Dit duidt er vaak op dat ander geheugen is beschadigd.
HomeSeer version: 2.5.0.4
Source: mscorlib
Target: Void ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode, CleanupCode, System.Object)
Stack trace: 
   bij System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
   bij System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

Please specify what you were doing at the time of this error:
Gr,
__________________
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bwired »

Digit wrote:?
Engels waar Nederlands mag en andersom waar het niet mag?
sorry, ik had het niet eens in de gaten ...... dutch allowed :)
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Antoon »

Sinds afgelopen zomer nadat ik een nieuwe PC heb aangeschaft voor HS omdat de oude was uitgebrand draait alles feilloos.
Voorheen 2x een pc voor homeseer gehad met een intel atom,maar dat gaf vaak na een tijdje toch problemen.
Ik herstart HS nooit,tenzij dat niet anders gaat,bv ivm een update van een plugin of HS versie.
Draai nu HS 2.5.0.5 op een Dell 2,93 dual core met 2Gb en Windows 7 Pro.
Verder heb ik een kleine 500 devices en 275 events.
Aantal plugins zit op 20
- Antoon
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Ik draai op een EEbox met single Atom and moet zeggen dat HS zelf de laatste tijd goed draait en ik al heel lang geen restart heb hoeven doen. (OS=Win7).
Natuurlijk ook wel eens beta's of plugins gehad die 100%CPU wisten te toveren, memory leaks etc. Maar het kan wel goed draaien. In het begin bleef ik erg 'bij' als er nieuwe versies uit kwamen. Nu ben ik een stuk voorzichter. Als ik een goede versie heb wacht ik minstens een maand voordat ik upgrade. Meeste updates zijn alleen in het Zwave gebied.
Zit momenteel op 2.5.0.4 and heb ongeveer de zelfde aantallen als Antoon.
Overigens ben ik zeer onder de indruk van de stabiliteit van Windows 7 :-) maar zoals gezegd, vind de rotte appel en je kunt het goed krijgen. Heb je het eenmaal goed, ga dan niet te snel weer nieuwe updates draaien en nieuwe plugins, een voor een en eerst een tijdje laten draaien voordat je weer verder gaat. Zo te zien ga jij nog vrij snel over naar de nieuwste versies.

Na mijn CPU 100% problemen heb ik alle plugins uit gezet en ben heb toen elke paar dagen er weer een aan gezet. Toen was het vrij snel duidelijk.
Als ik jouw lijstje zo zie kan het nauwelijk een plugin zijn die voor de problemen zorgt, dus ik zou eens terug gaan naar 2.5.04 of .5 en misschien de mediaplayer plugin een tijdje uitzetten.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Edwin »

Ik heb hier af en toe dat homeseer gewoon afgesloten is terwijl hsentry uitgeschakeld is in de taskmgr.
Ik kom daar pas achter als ik iets wil schakelen of een event niet werkt,dat moet toch niet kunnen
iemand een idee hoe dit kan?
Alvast bedankt.

Gr.
Edwin
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

@ Bastiaan
Die eebox die je gebruikt is dat een standaard versie? Weet je toevallig het verbruik?
Zo te zien ga jij nog vrij snel over naar de nieuwste versies.
Juist niet. Ik ben juist heel conservatief. Als het goed draait dan is er geen reden om een upgrade te doen. Zeker niet als je de nieuwe functionaliteit niet nodig heb. Dat ik op de laatste versie zit is meer door de hoop dat ik mijn systeem stabiel kan krijgen en daardoor mijn hoop had gevestigd op de laatste versie.

Rebooten en herstarten wil ik niet hebben op mijn systeem. Het kan geen kwaad hoor maar het is wel een teken dat er iets niet goed zit.

Ik heb op het moment 2 verdachten op het oog namelijk Oregon WeatherOS en de SpeakerClient
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by Bastiaan »

Mijn EEbox is het allerste model en behalve 2Gig geheugen een een SSD standaard :-)
Ik weet het verbuik niet meer en zit in CHina dus even lastig checken. Misschien weet Enver het nog. Het staat ook nog wel ergen sin het forum want we hebben het er in het begin uitgebreid overgehad.
Ik heb ook nog twee vrgelijkbare doosjes van MSI en die draaien ook nog top met W7 en HStouch.

Speaker client of Oregon Weather gebruik ik niet. Je zou toch in de taskmgr moeten kunnen zien welk proces de boel over de kop jaagt? (zijn toch allebei los draaiende programma's?)
Ik zou in iedergeval terug gaan naar een officiele build zoals 2.5.05.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS (in)stabiliteit

Post by AshaiRey »

Speaker client of Oregon Weather gebruik ik niet. Je zou toch in de taskmgr moeten kunnen zien welk proces de boel over de kop jaagt? (zijn toch allebei los draaiende programma's?)
Soms is het systeem in orde volgens taskmanager maar hij reageer voor geen meter meer. De keren dat de CPU max is dan neemt HS 65% en HS_compatibility 35% in beslag. Als ik HS_comp. kill dan kom het systeem weer bij, de cpu load daalt weer dan maar dan val ik wel weer terug op het andere probleem dat ik events gaat missen.

Ik heb nu alle onnodige services uitgeschakeld op de server en perfmon gestart met een zooitje counters om eerst een baseline te loggen van de huidige situatie. Morgen of overmorgen zal ik het systeem terugzetten naar 2.5.0.4 of 5 en dan nogmaals monitoren om te kijken of ik iets omhoog kan halen.

Ik zit ook te denken om over te stappen op een eebox. (ik heb wel een parallel poort nodig)
Al is het alleen al omdat mijn huidige server 45W gebruikt. :(
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”