TCP/IP - IR interface

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

TCP/IP - IR interface

Post by John »

Ik ben in het bezit van een aantal apparaten (satellietontvanger, dvd speler en SCART router) die alleen de mogelijkheid hebben om via IR bediend te worden. Hoewel ik bij voorkeur mijn apparatuur via Homeseer wil aansturen door gebruik te maken van rs-232 of TCP/IP wil ik deze toch via IR gaan bedienen omdat ze nog wel een aantal jaar meemoeten.

Deze apparatuur staat in een andere ruimte opgesteld als van waaruit ik ze bedien (maak momenteel al gebruik van een powermid).

Ik wil deze apparatuur zowel via Homeseer als de afstandsbediening kunnen bedienen door gebruik te maken van een interface dat ik kan koppelen met het netwerk. Ik wil verder de apparatuur appart kunnen aansturen (dus geen splitters gebruiken). Momenteel zijn het 3 apparaten, maar ik wil dat het interface de mogelijkheid heeft om minimaal 4 apparaten aan te kunnen sturen. Verder moet het interface in de andere ruimte opgesteld kunnen worden (ik wil de signalen doorsturen met behulp van de al aanwezige powermid)

Heeft iemand een idee welk TCP/IP - IR interface ik het beste kan gebruiken.

John
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: TCP/IP - IR interface

Post by Digit »

Zoek eens op IRTrans.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Post by DJF3 »

In combinatie met Homeseer is de IRtrans een uitstekende keuze! Draait hier al jaren foutloos..

DJ
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”