Temperatuur regelen K8061 met HS Plugin

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
timdotcom
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:24 am
Location: Netherlands

Temperatuur regelen K8061 met HS Plugin

Post by timdotcom »

Kan iemand mij een zetje geven in de goed richting voor onderstaande vraagstelling?

Ik heb een aantal 0-10 volt ruimte temperatuur opnemers aangesloten op een Velleman K8061 interface kaart welke middels de plugin van Maikel wijnen de ruimte temperatuur doorgeven aan homeseer.

So far so good. :)

Nu wil ik graag een ruimte regelen op bijvoorbeeld 20 graden. Dus als de temp. onder 20gr. komt dan een uitgang van de K8061 schakelen en uit als deze er boven komt.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
timdotcom
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:24 am
Location: Netherlands

Re: Temperatuur regelen K8061 met HS Plugin

Post by timdotcom »

Na wat (beter) speurwerk op het forum kom ik op de onderstaande reply van Bartg

domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=7& ... 640#p43640

Heeft iemand een voorbeeld van het script waarmee het virtual device de temperaturen/setpoint etc. laat zien?
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Re: Temperatuur regelen K8061 met HS Plugin

Post by jackal »

Hoi Tim,

Puur toevallig heb ik vandaag ook K8067 (0-10volt temperatuursensors) op een van mijn K8061's aangesloten via de plugin van Maikel.

Ik wilde net een berichtje posten met een vraag welke stapje verder gaat als de jouwe. Als ik je goed gebrijp dan wil jij een uitgang van je K8061 schakelen bij een vaste temperatuur? Dat is niet zo moeilijk: je maakt een tweetal events; de eerste laat een uitgang inschakelen als de temparatuur van je K8067 onder een bepaalde waarde komt (bijvoorbeeld onder de 20 graden), bij het tweede event laat je de zelfde uitgang uitschakelen als de temperatuur van je K8067 boven een bepaalde waarde komt (bijvoorbeeld boven de 20,5graden).

Wat jij nu vraagt heb ik vanmiddag ook zitten maken en werkt goed. (je kunt de minimale en maximale waarde in het configscherm van je K8067 het beste op respectievelijk -200 en 700 zetten, ze zijn zo een factor 10 hoger, dit scheelt heel veel in de nauwkeurigheid van de sensor.
timdotcom
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:24 am
Location: Netherlands

Re: Temperatuur regelen K8061 met HS Plugin

Post by timdotcom »

Hoi Jackal,

Inderdaad, zoals je het nu beschrijft werkt goed. Bedankt!

Ik volg je andere post over het kunnen aanpassen van de temperatuur (via HStouch) op de voet. :D

Groet, Tim
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”