problemen met aansturen modules

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Porschehenk
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Nov 22, 2009 11:54 am
Location: Netherlands

problemen met aansturen modules

Post by Porschehenk »

Hallo,

Ik werk met Homeseer Pro en heb het volgende in huis:
Electrische gordijnen
lampmudules
In wall modules.
Verder nog een signaalversterker.

Nu het volgende probleem: ik heb in keuken en mijn werkkamer, deze hebben een tijd gewerkt. Nu kan ik ze niet meer schakelen, zowel met homeseer als met mijn IR minicontroller!!!!!
Als ik de lampmodule in lamp bij garage doe kan ik die wel schakelen met de controller, maar niet met homeseer :x
Verder gaat een lamp in woonkamer regelmatig niet aan en uit. als ik de controller op WCD aansluit vlakbij kan ik aan en uit schakelen. idem op een andere groep.
Wat zou dit kunnen zijn????? Vandaag diverse dingen gecontroleerd, en zowaar.... het werkt ineens :shock: weer????

Weet dat dit lastig is, maar misschien is er iemand die dit herkend en een oplossing heeft.


Heel veel dank, dit is niet leuk meer :cry: :cry:

Henk
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: problemen met aansturen modules

Post by Jeroen Bartels »

Je geeft niet aan wat voor lampmodules.. (KAKU, X10, ZWAVE etc.)
Ik heb het bij KAKU wel eens gehad dat ik een defecte temp sensor van alecto in huis had liggen die continu troep uitzond waardoor de rest plat bleef liggen. Ik haale de baterij er ui en alles werkte weer.
Ik kwam er achter door goed na te denken wat er anders was sinds het probleem begon.

Verder schijnen zenders met bijna lege batterijen ook wel eens problemen te geven.
**Jeroen**
Porschehenk
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sun Nov 22, 2009 11:54 am
Location: Netherlands

Re: problemen met aansturen modules

Post by Porschehenk »

Het gaat om X10 modules.

Gistermiddag na diverse testen, controller in andere stopcontacten. CM15 moudule in ander stopcontact. geen succes...
Gekeken of X10 versterker werkte, perfect doet hij het. Zit in meterkast.

In avond: de bewuste lamp en gordijn gaan aan en dicht. :D
Vanmorgen: 1 gordijn ging niet open, moet 2 uur na zonsopkomst open gaan. De andere twee ergens in de middag als de zon daar weg is.

Kon met thuis: 1 gordijn is niet open gegaan :evil: Heb hem open gedaan met homeseer op smartphone.

Heb ook wel eens gehad dat 1 gordijn half open ging, is dus gewoon gestopt op 1 of andere manier...
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: problemen met aansturen modules

Post by Bwired »

Met X10 is het bekend dat je netwerk (powerline) volledig schoon moet zijn. Als je dat niet voldoende regelt kan het zo zijn dat het heel lang goed werkt en dan plots niet meer.
vaak heeft het maken met een nieuw apparaat ergens wat de boel stoort
Zie verder op het forum over dit onderwerp staat veel geschreven.
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Mogelijke oplossingen voor aansturen modules

Post by Verkenner »

Hoi Henk, een paar suggesties

Heb je ergens netvoedingen die je 230-volt net vervuilen zoals schakelende voedingen.
De poweradaptor van mijn DELL laptop zorgt er voor dat X10 signalen niet aankomen (daarvan zit de stekker soms wel/niet in de WCD).

Ook andere apparaten kunnen je X10 signaal absorberen zoals TV's, magnetrons, monitoren en motoren (garagedeur).
Eventueel FM10 netfilters plaatsen.

Weet je zeker dat de X10-zender en X10-ontvanger op dezelfde fase zijn aangesloten (anders moet je een fasekoppelaar plaatsen).

Wellicht kun je ook even controleren of er een HomeSeer-event constant X10-data staat te zenden.

Heeft je buurvrouw dezelfde huiscode?

Staan er meerdere X10-zenders op dezelfde Huiscode/Unitcode combinatie?

Je huidige signaalversterker op een andere plaats zetten. Of wellicht moet je ergens een extra repeater of tranceiver plaatsen indien het X10 signaal te zwak is.

SUC6, Verkenner
Best regards, Verkenner
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”