ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Post by leo »

Als ik het event ALLES UITSCHAKELEN (F3) geef wordt eerst de status van de radio en tv de gechecked (Velleman kit AC power slave module K8034 en een SM10 om een X10 signaal te genereren afhankelijk of tv en/of radio aan of uit staan - de IR code voor aan- en uitschakelen is hetzelfde) en dan wordt via een S3012 (X10 IR controller) een IR signaal gegenereerd om het spul uit te schakelen.
Dit werkt allemaal uitstekend als ik het F3 event vanuit HS start maar zodra ik F3 signaal, om de events te starten, via een X10 afstandsbediening (HR10 of HWG SH624-1) verstuur dan loopt het hele zootje in de soep.
In het log zie ik dat er meerdere F3's worden ontvangen en het event wordt dus meerdere keren doorlopen maar omdat de status van de tv en radio niet snel genoeg ge-update wordt, worden er IR signalen verzonden en de tv en/of radio wordt weer aangeschakeld terwijl dat niet zou moeten.
Hetzelfde gebeurt met dim commands; ook die worden, als ze in een event zijn opgenomen, meerdere malen doorlopen als dit event met een X10 afstandsbediening wordt gestart. De lampen dimmen dus meerdere keren.

Dit gebeurt zowel met een RFXcom ontvanger als met een TM13. Is er een oplossing voor dit probleem (bv een setting in HS of RFXcom waarmee dit kan worden voorkomen of een mogelijkheid dat bij het indrukken van de afstandsbediening er maar 1 maal een code wordt verzonden)

gr. Leo
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Post by b_weijenberg »

geef bij het event aan dat het niet opnieuw getriggerd kan worden binnen bv 10 seconden, ik denk dat dit het probleem wel oplost.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Post by leo »

Bert, hoe doe ik dat..... Is dat een "conditie" die je toevoegd aan je trigger????
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Post by b_weijenberg »

kijk eens op de Event Name tab, daar zie je Cannot Retrigger For: ??? (Seconds)
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: ongewenst herhaald ontvangen van RF X10 commando's

Post by leo »

Bert, dat is de oplossing :-)...Ik was al een paar dagen aan het zoeken hoe ik dit probleempje moest tackelen. Bedankt!!

vr.gr. Leo
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”