HSM 100 in HomeSeer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

HSM 100 in HomeSeer

Post by Antoon »

Ik heb nu ruim een half jaar 10 HSM 100 sensoren in gebruik tesamen met de Aeon Labs USB stick.
Alleen lukt het mij niet om deze betrouwbaar in HomeSeer te krijgen.
Regelmatig word beweging niet gezien,of er is de hele nacht beweging.
De status geeft ook bij allemaal "poor"aan.
En hoewel er staat dat niet niet een probleem hoeft te zijn twijffel ik daar sterk aan.
Ik lees op het HomeSeer forum verschillen dingen over het toevoegen van Zwave sensoren.
Wie kan mij hiermee op weg helpen om het spul goed te laten werken,of is dit probleem normaal bij deze sensoren.
- Antoon
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HSM 100 in HomeSeer

Post by TANE »

@Antoon,

HSM 100 is een batterij uitgevoerde module.
Deze kan dus ook niet als router gebruikt worden.
Status meldingen in Homeseer zijn dus ook niet correct.
Module is met zijn bereik sterk afhankelijk van de ander modules met een router functie.
Als er veel netwerk verkeer is kan je problemen krijgen.
Kijk of Poll tijd niet te hoog is..Minder dan 30 seconden is te veel.

Een andere optie is om de HSM 100 van een voeding te voorzien en de instellingen aan te passen dat deze ook als router kan werken.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HSM 100 in HomeSeer

Post by Snelvuur »

De hsm met standaard instellingen zuipt batterijtjes. Ik heb de polling van temperatuur e.d of uit of heel hoog staan (immers wat is het nut van luminance b.v. te weten als je maar elke 30 minuten polt?)

Je kan de gevoeligheid ook nog bijstellen maar het beste is daar van af te blijven, te hoog en hij gaat al af als je een reflectie hebt bij b.v. de koelkast (ook al sta je niet in de kamer zelf)

Weet niet welke versie je draait ook van homeseer, heel veel aanpassingen waren er in allerlei verschillende versie met betrekking tot homeseer. Waaronder b.v. ook hsm100 functies. Je wilt b.v. niet dat hij een hsm100 gaat pollen terwijl hij weet dat er batterijen in zit.

Maar buiten dit, ik heb alles in acceptable of excellent en niets is bij mij "poor"
// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”