HomeSeer & VR

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Tozz
Member
Member
Posts: 95
Joined: Sun Oct 28, 2007 5:20 pm
Location: Netherlands

HomeSeer & VR

Post by Tozz »

Hoi!

Ik doe een verwoedde poging om HomeSeer goed te kunnen praten en te laten luisteren in het Nederlands. De TTS (text naar spraak) werkt prima met een nederlandse stem, maar ik krijg het niet voor elkaar om HomeSeer nederlands te laten begrijpen.

Op Google kom ik vaak Dragon NaturallySpeaking tegen dat je zou moeten gebruiken met HomeSeer. Ik heb dat geinstalleerd en die verstaat mij erg goed. Maar ik zou niet weten hoe ik Dragon NaturallySpeaking laat communiceren met HomeSeer. Iemand enig idee hoe ik dat doe?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer & VR

Post by Alexander »

Dat wordt buiten HS om met NS tegen de api van HS babbelen. HS kun je namelijk aansturen van buiten het pakket zelf. Als je NS een vb script bijv kan laten starten door een commando, kun je het voor elkaar krijgen.
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HomeSeer & VR

Post by AshaiRey »

@Tozz

Hou ons via het forum op de hoogte van je vorderingen.
Ik ben hier namelijk zeer in geintresseerd.
Bram
airox
Member
Member
Posts: 214
Joined: Sat May 15, 2010 10:42 pm

Re: HomeSeer & VR

Post by airox »

Ik gebruik hier Windows 7 speech recognition in combinatie met Voxcommando om een batch file aan te roepen dat vervolgens weer een URL aanroept dat de API voorstelt van mijn home automation software. Misschien kun je dit ook gebruiken om met Homeseer te communiceren?
Tozz
Member
Member
Posts: 95
Joined: Sun Oct 28, 2007 5:20 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer & VR

Post by Tozz »

Zoiets zou perfect zijn inderdaad. Als 't een URL aanroept dan kan ik met PHP (dat ligt me beter van VB, wat HS gebruikt) me wel redden.
Ik zal 's kijken naar Voxcommando. DNS ziet er qua scripting behoorlijk complex uit.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”