Event functie

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Event functie

Post by phoenixb »

Hallo,

Misschien een gekke vraag maar ik ben opzoek naar een functie in een event die ik niet echt kan vinden.
Het gaat om het volgende.

Ik heb een digitale ingang (een marker) die hoog/gemaakt is bij starten van CV ketel in tapwater bedrijf.
Nu heb ik er een event achter zitten die er voor zorgt dat wanneer deze marker voor 7 minuten gemaakt is dat de afzuiging in een bepaalde bedrijfs mode wordt gezet althans dat wil ik.

Huidige situatie is namelijk wanneer deze digitale ingang voor 7 minuten hoog is wordt de afzuiging inderdaad in die bedrijfs mode gezet alleen wanneer deze ingang voor bijvoorbeeld 3 minuten hoog is wordt alsnog na die 7 minuten de mode van de ventilator aangepast dus schematisch gezien gebeurt er nu dit:

Marker aan -> start event -> 7 minuten wacht tijd -> start ventilator
Marker aan -> start event -> 7 minuten wacht tijd -> start ventilator
|-> Stop marker

En wat ik zou willen is het volgende:
Marker aan -> 7 minuten wacht tijd-> start event -> start ventilator
Marker aan -> 7 minuten wacht tijd Event wordt niet gestart.
|-> Stop marker ->|
Hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Ik hoor het graag.
__________________
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Event functie

Post by Alexander »

DJ,

Ik begrijp je helaas niet. Kun je nog een poging wagen? Er zit overigens een functie in de events waarbij je een conditie kan opgeven dat iets na ... minuten actief pas het event mag aftrappen. Dit lijk je gerealiseerd te hebben als ik je goed begrijp, maar dus begrijp ik niet wat je dan niet wilt.
Alexander
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Event functie

Post by phoenixb »

Alexander,

De functie zoals jij hem omschrijft dus dat de event na x tijd pas mag worden gestart is inderdaad welke ik zoek.
Nu heb ik een poging gedaan om dit in te stellen en dan kom ik op het hieronder staande scherm:
Image

Alleen wanneer ik hem opsla zie ik die 7 minuten niet terug komen kan dit kloppen?

Image

Ik hoor het graag.
Gr,
__________________
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Event functie

Post by phoenixb »

Update: Probleem gevonden had een andere device actie moeten selecteren namelijk "(Devicename) has been ON for at least x minutes"
__________________
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Event functie

Post by Alexander »

gelukkig dat je het gevonden heb. Ik heb je reactie na mijn post helaas niet gezien.
Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”