database error

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

database error

Post by nawikre »

hallo mensen,

eindelijk na lang twijfelen en na aanschaf van de rfxcom heb ik homeseer aangeschaft. Eigenlijk pas gisteren toen ik de 50% korting actie zag.
na de installatie van homeseer heb ik hem op gestart en krijg ik direct een foutmelding waar ik niet uit kom. Heb er op gezocht op homeseer board, maar bij iedereen is hij anders.
hij laadt mijn database niet. bij afsluiten slaat hij het ook niet op. Dit is de foutmelding.


24-11-2011 19:48:58 - System - Loading device types file...
24-11-2011 19:48:59 - Database - Opening (Mode=Read) up HomeSeer database: C:\Program Files\HomeSeer HSPRO\config\sample.mdb
24-11-2011 19:49:01 - Error - Exception retrieving database information (A): No error message available, result code: REGDB_E_CLASSNOTREG(0x80040154).
24-11-2011 19:49:01 - Error - Failed to get version information from configuration database, data NOT loaded.
24-11-2011 19:49:01 - Database - HomeSeer configuration database C:\Program Files\HomeSeer HSPRO\config\sample.mdb has been closed.
24-11-2011 19:49:01 - Error - (2) The database failed to open and a suitable backup database was not found.
24-11-2011 19:49:08 - Warning - Network adapter information not available (WMI on NetworkAdapterConfiguration), The type initializer for 'System.Management.ManagementPath' threw an exception.


wat kan het zijn.

wat ik al gedaan heb in 2x herinstallatie.
deinstalleren dan regcleaner etc, maar niets helpt.
ook al eens de database verwijdert. Dan maakt hij zelf een nieuwe aan, maar blijft dezelfde melding geven.

systeem specs:
epia m10000 moederboard
1gig intern geheugen
windows xp lite
rfxcom usb versie. (zender en ontvanger)
paar honder kaku sensoren. (heb bij IT's faillietsement alles opgekocht...kon het niet laten. dus als iemand nog iets zoekt ;-)

ik hoor het graag, want ik wil alles gaan programmeren.

iwan
Last edited by nawikre on Thu Nov 24, 2011 9:06 pm, edited 1 time in total.
greetz,

Iwan
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

Re: database error

Post by nawikre »

ik heb deze topic ook op homeseer forum gezet.

Mijn volgende stap is toch om windows xp pro er volledig op te zetten in plaats van de lite versie. Dit zal ik vandaag doen en het resultaat hier posten.
greetz,

Iwan
nawikre
Member
Member
Posts: 192
Joined: Wed Jan 27, 2010 10:53 pm
Location: Eibergen
Contact:

Re: database error

Post by nawikre »

na een installatie van de volledige versie van windows werkt alles naar behoren....

We gaan verder met het installeren.
greetz,

Iwan
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: database error

Post by Alexander »

Lite versies zijn dermate gestript dat veel zaken niet werken. Vooral DCOM achtige zaken. Dit klinkt overigens alsof de Database Sources configuratie ontbrak in Windows.
Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”