Schakel tip

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Schakel tip

Post by AshaiRey »

:wink: Deze tip is natuurlijk al bekend bij de doorgewinterde domotica gebruiker maar voor de overige is dit misschien een handige tip
Losse schakelaars hebben twee posities, aan en uit. Als je een event hierop laat rageren dan zal het event alleen reageren op de eerste schakelstand. Dus als je op AAN klikt dan gaat het event en klik je nogmaaks AAN dan gebeurd er niets meer. Dat is best wel jammer, waarom?

Ik heb hier een losse KlikAanKlikUit schakelaar liggen en als ik daarbij op AAN klikt dan komt het gesproken weerbericht over het systeem en UIT het weerbericht voor morgen. Maar als het weerbericht net is gesproken en ik wil het nogmaals horen dan gaat dit niet.... toch wel met de volgende tip.

:idea: Zet in het event als laatste een device actie en zet daarbij de 'value' van het device (de schakelaar) op 50.
Het event zelf laat je triggeren op de waarde van het device. O voor UIT en de waarde 100 voor AAN
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Schakel tip

Post by Alexander »

@Bram zo kon ik hem nog niet, maar geldt hiet niet gewoon als je de trigger op condition selecteert en een conditie toevoegt die kijkt of het device "geset" wordt?
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Schakel tip

Post by AshaiRey »

Als de device al op AAN staat en hij krijgt weer een AAN dan werkt de conditie niet omdat er niets wijzigt wat de trigger af kan laten gaan.
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Schakel tip

Post by Alexander »

Ik heb het niet over een device change, maar device set.
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Schakel tip

Post by AshaiRey »

Hmm, kan het vanaf hier niet controleren. Ik kan me even niet herrinneren dat ik ook device set heb geprobeerd.
Maar ik heb wel het volgende getest, bij AAN signaal wordt de status van het device op ON gezet en de value op 100. Bij een 2e AAN signaal kon ik het event hierdoor niet opnieuw laten triggeren. Als ik later thuis ben kan ik het ook nog eens met device set testen. Maar voel je vrij om het zelf te proberen als je het eerder wilt weten. :-)
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Schakel tip

Post by Alexander »

Haha, ja dat is het probleem. Mijn domotica systeem is op dit moment op non actief. Niet genoeg resources op mijn server.
Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”