vertragings loop

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

vertragings loop

Post by leo »

Wie kan me helpen met volgende probleempje:
Het is de bedoeling dat, als mijn achterdeur langer dan 30 seconden open staat, de verwarming wordt uitgeschakeld. Als de achterdeur weer gesloten wordt moet de verwarming wederom aanschakelen. De achterdeur is uitgevoerd met een magneetcontact (Z1) en de verwarming wordt via een UM7206 (B15), die de "tele-ingang" van mijn Chronotherm IV thermostaat activeert, aan- of uit geschakeld.
Hoe kan ik een soort vertragingsloopje maken wat de verwarming pas na 30 seconden uitschakeld als Z1 ON is....maar als de deur korter dan 30 seconden open is en weer dicht gaat moet de verwarming niet uitschakelen.

Ik ben al bezig geweest met WAIT en delays maar dat werkt niet.... :(

vr.gr. Leo
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: vertragings loop

Post by Rutger »

Ik denk dat je aan het volgende topic wel wat hebt: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... lay#p44813
Check de een na laatste post maar eens. 't Leukste natuurlijk om t zelf uit te vogelen.
My home automation blog: https://rutg3r.com
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: vertragings loop

Post by AshaiRey »

In je event trigger kan je opgeven dat het event afmoet gaan als het device een bepaalde tijd een waarde heeft. Kijk maar eens naar de verschillende optie daar. Deze opties veranderen ook als je bijvoorbeeld van device status naar device value wisselt dus vergeet dat ook niet!
Ik doe hetzelfde met de koelkast deur. Als deze 2 minuten open staat wordt er een bericht omgeroepen om hem te sluiten
Bram
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: vertragings loop

Post by leo »

Ik heb meerdere van jullie suggesties geprobeerd en mijn halve zaterdag en hele zondag aan het proberen geweest maar krijg het niet goed werkend:

Als ik als TRIGGER "device status change Z1 ON" (achterdeur open) gebruik met als CONDITION "device Z1 has been ON for at least 1 minute" (vreemd trouwens dat je hier minimaal 1 minuut moet invullen en dat seconden niet mogelijk zijn...) en dan als ACTIE "thermostaat B15 ON" en spraakmelding dat verwarming wordt uitgeschakeld dan gebeurt er niets....

Ik heb het ook geprobeert met als TRIGGER "condition Z1 has been ON for at least 1 minute"; dat werkt wel maar dan wordt elke minuut B15 ON geschakeld en komt ook elke minuut de spraakmelding dat de verwarming uitgeschakeld is!!!Trouwens, als je CONDITION als trigger gebruikt en er een willekeurig ander event plaats heeft wordt B15 geschakeld en komt de spraakmelding en ook dat is niet de bedoeling....

Iemand nog suggesties???

vr.gr. Leo
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: vertragings loop

Post by johnz »

Probeer eens Condition, device, has been on for exactly 1 minute
John
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: vertragings loop

Post by leo »

John, bedankt...dat werkt perfect. :D

Leo
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”