Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Die had ik inderdaad gevonden en gelezen. Ik kan ondertussen ook mijn RFXCom koppelen met RFXMitter, zie dan dat ik alleen de Visonic zend module aan kan vinken.

Ik ga proberen mijn deurbel om te ruilen voor 1 die x-10 gebruikt, oftewel waar ik een code in kan geven met het wieltje. Of iemand moet nog een RFXtrx433 te koop hebben?
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Ik heb je advies opgevolgd en bij Tane de RFXtrx433 usb besteld! Benieuwd of ik daarmee mijn deurbel wel aan de praat krijg...
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Bert, (of iemand die mij kan helpen)

Heb vandaag de RFXtxr433 binnen gekregen. Installatie was een fluitje van een cent!

Heb nu mijn deurbel (de drukknop) ingelezen in homeseer. Niet de gong, die hoef ik niet in Homeseer aangezien ik die toch niet ga gebruiken.

Ik ben zo ver dat ik de deurbel op status ON krijg zodra er op de bel gedrukt word. Hier zal ik dan nog een actie aan moeten gaan koppelen, namelijk in ieder geval een growler bericht naar mijn iphone. Ik heb hier twee vragen over:

1. Hoe krijg ik de status weer op OFF na een bepaalde tijd? Moet ik daarvoor een script gebruiken? Kan iemand daarbij helpen misschien?
2. Hoe krijg ik growler zo ver dat die de status leest? Kan iemand daarbij advies geven? Moet dat ook op basis van een script?

Alvast bedankt!
Kees

P.s. heb het RFXcom overzicht bijgevoegd en het statusoverzicht van mijn deurbel.
Input RFXCom
Input RFXCom
rfxcominput.jpg (43.74 KiB) Viewed 6458 times
RFX Deurbel status
RFX Deurbel status
rfxstatus.jpg (28 KiB) Viewed 6458 times
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by b_weijenberg »

wellicht kan je een event op de drukknop zetten en dan met een delay van 2 seconden het device op OFF zetten?
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Zoals je kunt zien aan de bijlage is het gelukt! Inderdaad met een event die na 5 seconden de status reset. En als eerste actie een bericht verstuurd via Growler naar Prowl op mijn Iphone.

Het enigste is dat er een aantal seconden vertraging in zit, 3 a 4, kijken of ik dit nog weg kan werken.

Groet,
Kees
Attachments
Prowl Message
Prowl Message
photo1.jpg (92.93 KiB) Viewed 6454 times
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Voor iedereen die een KaKu deurbel gebruikt met een batterij: mocht je problemen krijgen check deze dan eerst ;-)

Nadat ik het systeem een aantal dagen gebruikte werkte het helemaal niet meer. Alles opnieuw ingeregeld, alles los- en weer aangekoppeld, niets leek te werken. Tot ik tot de conclusie kwam dat de bel ook niet werkte met de meegeleverde gong, dus buiten mijn domoticasysteem om! Nieuw batterijtje gehaald en toen bleek dat de drukknop bleef hangen.... Blijkbaar iemand aan de deur gehad die ongeduldig was en dacht dat de bel niet werkte! Dat is het nadeel van een gongloze bel.

Zo moeilijk hoeft het dus niet te zijn:P

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by AshaiRey »

Dat is dus de reden waarom ik de orginele (schakelaar) deurbel op het kozijn heb laten zitten en de draadjes over de KaKu schakelaar heb gesoldeerd. Dat rubberen drukknopje van deKaKu deurbel blijft steken als je hem een beetje scheef indrukt met gevolg dat de batterij leeg loopt.
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by keeslamper »

Bram,

Ik heb het originele drukknopje ook laten zitten! Ik ben niet zo'n held in solderen, denk dat als ik dat ga doen de kaku unit dan definitief overlijd.... Zou wel ideaal zijn! Heb je de Kaku module op je trafo van je bel aangesloten dan?
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Deurbel ontvangen en aansturen vanuit Homeseer

Post by AshaiRey »

keeslamper wrote:Heb je de Kaku module op je trafo van je bel aangesloten dan?
Nee dat niet maar ik wel de orginele batterij eruit gehaald en daar 2 draadjes aan gesoldeerd met daaraan een AA (penlight) batterijhouder. Een stuk meer capaciteit waardoor het langer meegaat en penlight alkaline batterijen zijn bij Ikea heel goedkoop.
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”