Brievenbus probleempje

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Brievenbus probleempje

Post by Snelvuur »

Ik heb een brievenbus (buiten) waarbij ik als ik ga kijken voor post het deurtje moet openen. De klep waar de post normaliter doorheen gaat zit ook in het deurtje. De sensors die ik heb zitten in de brievenbus zitten aan het deurtje (1x voor de klep, 1x voor de deur) en in de brievenbus zelf het andere contact.

Nu is mijn probleem, als ik ga kijken of er post is door dus het deurtje open te doen gaat het contact van de klep dus ook open. Dus krijg ik een alert dat er post is (wat niet zo is, want ik leeg hem)

Ik heb nu dat als de klep tenminste 1 seconde open is en de deur niet, dan moet hij een alert uitsturen. Dit werkt zo af en toe. Omdat als je de deur open doet komt soms het signaal van de klep eerst binnen en krijg ik alsnog een alert. Je wilt ook weer niet te lang een tijd span hebben omdat je dan weer geen foto kan maken wie er voor de deur staat.

Het kan vast simpeler niet? Maar hoe?
// Erik (binkey.nl)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Bwired »

maak de sensor zo dat deze alleen reageert als de klep open of dicht gaat. deurtje open mag de klep niet mee.
gelijk als mijn voordeur, gaat de voordeur open blijft de klep dicht :-)
of kan het niet anders,
magneet niet naast de klep maar boven of onder de klep
ps: wat heeft dit met HS :-)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Snelvuur »

Nou dit taakje doe ik in HS he :)

Maar nee de klep rondom heeft te weinig plek om daar makkelijk dingen aan vast te plakken e.d. vandaar dat het contact aan de kast zit.
// Erik (binkey.nl)
fabian
Member
Member
Posts: 110
Joined: Sun Dec 12, 2010 11:25 am
Location: NL, Zuidhorn

Re: Brievenbus probleempje

Post by fabian »

Geen antwoord op je probleem, maar welke vorstbestendige materialen gebruik je hiervoor ?
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Bwired »

Dan gebruik je een heel klein magneetcontactje die je via een dun kabeltje op een visonic zet.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Snelvuur »

Dat zou wel kunnen, maar die gebruik ik al voor het deurtje. Die kan ik niet gebruiken bij de klep omdat de klep ook metaal is en daardoor het signaal verpest.

Heb nu zelfs een blokje hout met een gat erin en daarin zit het magneetcontactje zodat hij niet teveel verstoring krijgt. (klinkt allemaal overdreven maar valt wel mee)

@fabian: het is gewoon een visonic, gaat ie stuk koop ik wel een nieuwe. Het zit immers "in" de brievebus.

Mijn water sensor is overigens wel overleden tijdens het vriezen..
// Erik (binkey.nl)
Erik
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Thu Dec 04, 2008 7:42 pm
Location: Netherlands

Re: Brievenbus probleempje

Post by Erik »

Zo te zien hebben wij dezelfde brievenbus http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=7&t=4835 , werkt al 4 jaar naar volle teverdenheid (nog steeds op de eerste batterij !)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Snelvuur »

Jup, alleen in mijn geval gaat dus de klep boven voor de brieven dus mee open als ik de klep open doe.. ik zit ook al een tijdje nog steeds op de eerste batterij. Ik doe altijd de brievenbus rap open en dan krijg ik meestal geen melding. Als me vriendin het doet (vraag me niet waarom) staat ze haast altijd op de foto :)
// Erik (binkey.nl)
pleaseask
Member
Member
Posts: 84
Joined: Fri May 23, 2008 9:33 pm
Location: Netherlands

Re: Brievenbus probleempje

Post by pleaseask »

is dit niet op te lossen met een script?
Dus als er een signaal komt van de deur sensor en van de klepsensor er geen foto gemaakt hoeft te worden?
of als de deursensor een signaal geeft dat er geen foto gemaakt hoeft te worden??
Homeseer 3 Pro on Windows 10 / Zwave

Edwin.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by Snelvuur »

ja dat is dus mijn vraag, maar de deursensor kan dus soms eerder binnenkomen dan de klep en visa versa.. omdat ze gelijktijdig open gaan. Dat hij een foto maakt dat de klep open is dat gaat wel goed.
// Erik (binkey.nl)
pleaseask
Member
Member
Posts: 84
Joined: Fri May 23, 2008 9:33 pm
Location: Netherlands

Re: Brievenbus probleempje

Post by pleaseask »

De ontvangen signalen van de sensoren komen, neem aan, niet tientallen seconden na elkaar?
Als je nu zo doet ... altijd foto maken en bij signaal van beide sensoren of alleen van de deur foto verwijderen.
Dus....
Een ander script kijkt of er een dubbele waarde staat, zo ja dan foto verwijderen.
Is de waarde alleen deur dan foto verwijderen.
Is de waarde alleen van de klep dan foto bewaren.

Of een andere brievenbus :D
Homeseer 3 Pro on Windows 10 / Zwave

Edwin.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Brievenbus probleempje

Post by AshaiRey »

Misschien een ideeetje.
Je kan bij een van de triggers een extra conditie zetten dat bijvoorbeeld de status van deur sensor minstens 2 seconden ofzo ON moet zijn voordat hij afgaat.
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”