Solved : Unknown status Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Solved : Unknown status Homeseer

Postby keeslamper » Tue Aug 07, 2012 6:00 am

Hallo,

Ik heb 1 apparaat in Homeseer waarvan de status na een aantal uur op unknown springt. Het vakje word dan zwart. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan voorkomen?

Groet,
Kees
Last edited by keeslamper on Thu Aug 09, 2012 2:10 pm, edited 1 time in total.
keeslamper
Member
Member
 
Posts: 152
Joined: April 2012

Re: Unknown status

Postby Phaeton » Tue Aug 07, 2012 7:17 am

Hi Kees,

gaat het om een z-wave device?

grt,
Harry
groeten,
Harry
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
 
Posts: 573
Joined: May 2010
Location: Wassenaar

Re: Unknown status

Postby keeslamper » Tue Aug 07, 2012 2:47 pm

Ja klopt Harry. Ik heb Merten Z-wave spullen. Inbouwdimmers en schakelaars / batterijgevoede knoppen / tussenstekker.
keeslamper
Member
Member
 
Posts: 152
Joined: April 2012

Re: Unknown status

Postby Phaeton » Tue Aug 07, 2012 3:11 pm

Je zou een aantal dingen kunnen proberen. Ik weet niet of Mertens zelf de status naar Homeseer stuurt maar je zou een poll in kunnen stellen om af en toe de status van het device op te halen. Daarnaast kan het zijn dat je netwerk nog niet voldoende dekking heeft. Dit kan je checken bij de zwave instellingen onder 'interface' (uit mijn hoofd). Mocht je een flink aantal devices hebben, dan kun je proberen om het netwerk te optimaliseren. Een goede beschrijving vind je hier: http://blog.tane.nl/homeseer-zwave-optimalisatie/ Dit is geschreven door iemand van het forum.

suc6
groeten,
Harry
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
 
Posts: 573
Joined: May 2010
Location: Wassenaar

Re: Unknown status

Postby keeslamper » Thu Aug 09, 2012 2:09 pm

Harry,

Bij deze post hetzelfde antwoord als de vorige. Probleem opgelost. Met de handleiding van Wim2008 alles opnieuw ingelezen.

Wat ik fout deed was het moment van Replicate Receive in Homeseer. Ik sloot eerst Merten Software af. Dit was dus fout.

De juiste volgorde is:
Alles inlezen en programmeren in Merten / Replicate Receive in Homeseer / Merten software afsluiten

Mogelijk hebben anderen hier nog iets aan, daarom heb ik het er even bijgezet.

Groet,
Kees

P.s. Wat voor spullen draai jij Harry?
keeslamper
Member
Member
 
Posts: 152
Joined: April 2012

Postby Phaeton » Thu Aug 09, 2012 8:05 pm

Hi Kees,

Ik gebruik duwi, en duwi met de .me firmware. Werkt prima tot nu toe. Daarnaast gebruik ik plugwise en als het werkt ook tevreden, maar een in de zoveel tijd spookt het en gaat het netwerk op tilt, dan is het heel vervelend ;-)
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
 
Posts: 573
Joined: May 2010
Location: Wassenaar

Re: Solved : Unknown status Homeseer

Postby keeslamper » Thu Aug 09, 2012 9:56 pm

Ok, ik heb alleen Merten. En dat bevalt me tot nu toe prima. Alleen duur in aanschaf, maar koop iedere keer wat van marktplaats.
keeslamper
Member
Member
 
Posts: 152
Joined: April 2012


Return to Homeseer algemeen Forum

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest