Solved : Unknown status Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Solved : Unknown status Homeseer

Post by keeslamper »

Hallo,

Ik heb 1 apparaat in Homeseer waarvan de status na een aantal uur op unknown springt. Het vakje word dan zwart. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan voorkomen?

Groet,
Kees
Last edited by keeslamper on Thu Aug 09, 2012 3:10 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Unknown status

Post by Phaeton »

Hi Kees,

gaat het om een z-wave device?

grt,
Harry
groeten,
Harry
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Unknown status

Post by keeslamper »

Ja klopt Harry. Ik heb Merten Z-wave spullen. Inbouwdimmers en schakelaars / batterijgevoede knoppen / tussenstekker.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Unknown status

Post by Phaeton »

Je zou een aantal dingen kunnen proberen. Ik weet niet of Mertens zelf de status naar Homeseer stuurt maar je zou een poll in kunnen stellen om af en toe de status van het device op te halen. Daarnaast kan het zijn dat je netwerk nog niet voldoende dekking heeft. Dit kan je checken bij de zwave instellingen onder 'interface' (uit mijn hoofd). Mocht je een flink aantal devices hebben, dan kun je proberen om het netwerk te optimaliseren. Een goede beschrijving vind je hier: http://blog.tane.nl/homeseer-zwave-optimalisatie/ Dit is geschreven door iemand van het forum.

suc6
groeten,
Harry
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Unknown status

Post by keeslamper »

Harry,

Bij deze post hetzelfde antwoord als de vorige. Probleem opgelost. Met de handleiding van Wim2008 alles opnieuw ingelezen.

Wat ik fout deed was het moment van Replicate Receive in Homeseer. Ik sloot eerst Merten Software af. Dit was dus fout.

De juiste volgorde is:
Alles inlezen en programmeren in Merten / Replicate Receive in Homeseer / Merten software afsluiten

Mogelijk hebben anderen hier nog iets aan, daarom heb ik het er even bijgezet.

Groet,
Kees

P.s. Wat voor spullen draai jij Harry?
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Post by Phaeton »

Hi Kees,

Ik gebruik duwi, en duwi met de .me firmware. Werkt prima tot nu toe. Daarnaast gebruik ik plugwise en als het werkt ook tevreden, maar een in de zoveel tijd spookt het en gaat het netwerk op tilt, dan is het heel vervelend ;-)
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Solved : Unknown status Homeseer

Post by keeslamper »

Ok, ik heb alleen Merten. En dat bevalt me tot nu toe prima. Alleen duur in aanschaf, maar koop iedere keer wat van marktplaats.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”