Thermostaat on/off met hs

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Boottie
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Sun Jul 22, 2012 12:39 pm
Location: Belgium

Thermostaat on/off met hs

Post by Boottie »

Ik ben op zoek naar een nieuwe thermostaat die mijn ketel bediend (on/off). Nu ik begonnen ben met homeseer zou ik deze graag hiermee integreren.
Werk met rfxtrx433 ontvanger , zender. Mijn vraag is of er hier iemand positieve ervaring heeft met bepaalde modellen (honeywell,...)? Kan ik een thermostaat
die op de site van homeseer staat ook in Belgie gebruiken (celcius,...)? Heb hier het forum al eens uit gepluisd maar vind enkel opentherm , of verouderde topics.
Alvast dank voor eventueele reactie's.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by Phaeton »

Het is geen klik aan, klik uit, maar ik heb net een Proliphix gekocht via eBay en deze werkend op mijn ketel. Werkt geweldig en erg eenvoudig (als je eenmaal weet hoe te installeren). Ik zou je willen aanraden om daar ook naar te kijken.

Je kan natuurlijk dmv een temperatuursensor en een relay iets met RFXcom in elkaar zetten. Dat kan prima werken. Ik heb echter altijd het standpunt dat iets ook moet werken als de server eruit ligt. Dit helpt enorm voor de acceptatie en wekt veel minder irritatie op in de beginfases.
groeten,
Harry
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by AshaiRey »

Je kan ook een goedkope KaKu plugin schakelaar (mis)gebruiken door deze een relais te laten schakelen.
Ikzelf heb er een uit de behuizing gehaald en in een verdeeldoos ingebouwd. Op de plek waar normaal de stekker komt heb ik een 220V relais gezet die mijn 12V tuin verlichting schakelt. Deze tuinverlichting wordt van spanning voorzien dmv een auto accu die door een zonnepaneeltje wordt opgeladen. Vandaar dat ik een relais gebruikt en niet gewoon een 12V adapter in de KaKu steekt.

Deze oplossing is goedkoper dan een KaKu zonnewering module die ook een relais schakelt. :-)
RFXCom bedienbaar
Bram
Boottie
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Sun Jul 22, 2012 12:39 pm
Location: Belgium

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by Boottie »

Phaeton wrote:Het is geen klik aan, klik uit, maar ik heb net een Proliphix gekocht via eBay en deze werkend op mijn ketel. Werkt geweldig en erg eenvoudig (als je eenmaal weet hoe te installeren). Ik zou je willen aanraden om daar ook naar te kijken.

Je kan natuurlijk dmv een temperatuursensor en een relay iets met RFXcom in elkaar zetten. Dat kan prima werken. Ik heb echter altijd het standpunt dat iets ook moet werken als de server eruit ligt. Dit helpt enorm voor de acceptatie en wekt veel minder irritatie op in de beginfases.

Op uw aanraden heb ik eens naar Proliphix gezocht. Het model 'IMT 550' spreekt me wel aan. Maar gebeurd de uitlezing in homeseer via z-wave?
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by kriz83 »

Boottie wrote:Op uw aanraden heb ik eens naar Proliphix gezocht. Het model 'IMT 550' spreekt me wel aan. Maar gebeurd de uitlezing in homeseer via z-wave?
Ziet er interessant uit... Is dit opbouw of inbouw ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by Akatar »

ik heb zelf de imt350c
wat bedoel je met opbouw of inbouw?

de c versie is met netwerkkabel (poe) de w versie heeft wifi en krijgt zijn voeding via de ketel
voeding via de ketel kan lastig zijn
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Post by Phaeton »

En de h versie wordt gevoed via de theromstaat. Uitlezen en setten gebeurd via netwerkkabel icm een netwerkserver in de proliphix.
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Thermostaat on/off met hs

Post by kriz83 »

Akatar wrote:wat bedoel je met opbouw of inbouw?
Wat ik bedoel is ...
Opbouw: kan geinstalleerd worden zonder te kappen in de muur
inbouw: je moet iets (een box) installeren in de muur
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re:

Post by Akatar »

Phaeton wrote:En de h versie wordt gevoed via de theromstaat. Uitlezen en setten gebeurd via netwerkkabel icm een netwerkserver in de proliphix.
imt heeft alleen c of w versie. w versie heeft (zover ik weet) dezelfde manier van aansluiten als de nt10e/20e h versie

(kunnen niet gevoed worden via thermostaat, zijn namelijk zelf thermostaat)
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Post by Phaeton »

Excuses, bedoelde ketel :)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”