problemen met duwi.me swicthes

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

problemen met duwi.me swicthes

Post by Willem4ever »

Gisteren zijn er twee nieuwe duwi.me switches/dimmer binnen gekomen. De dimmer werkt perfect, maar de switches gaan NIET uit als ik Off vanuit homeseer verstuur. Wat me opviel is dat deze switch ook scenes ondersteund en de oude die ik al geruime feilloos heb werken hebben dat niet. Ik heb alle config parameters nagelopen/goed gezet maar helaas NO GO.

De capabilities van de nieuwe switch;

Z-Wave.Me 1000 H 1 H True 3.42 (ZDK Version 4.54 Patch 1) App: 1.8 Excellent (25) 40.0Kbps Basic: ROUTING SLAVE
Generic: SWITCH BINARY - BASIC, SWITCH BINARY, SWITCH ALL, CONFIGURATION V2, PROTECTION, VERSION, MANUFACTURER SPECIFIC, ASSOCIATION V2, MULTI INSTANCE ASSOCIATION, INDICATOR, NODE NAMING, SCENE CONTROLLER CONF, SCENE ACTUATOR CONF, SCENE ACTIVATION

De capabilities van een oude switch;

Z-Wave.Me 1000 H 1 H True 3.22 (ZDK Version 4.52 Patch 1) App: 1.3 Excellent (20) 40.0Kbps Basic: ROUTING SLAVE
Generic: SWITCH BINARY BASIC, SWITCH BINARY, SWITCH ALL, CONFIGURATION V2, PROTECTION, VERSION, MANUFACTURER SPECIFIC, ASSOCIATION V2, MULTI INSTANCE ASSOCIATION, INDICATOR, NODE NAMING, POWERLEVEL
ralhop
Member
Member
Posts: 99
Joined: Sat May 23, 2009 10:42 pm
Location: Germany

Re: problemen met duwi.me swicthes

Post by ralhop »

Heb je group 3 gekoppeld aan homeseer? Deze zorgt voor de statusupdate
Ralph
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Re: problemen met duwi.me swicthes

Post by Willem4ever »

Ja dat heb ik gedaan, het is inmiddels duidelijk geworden dat het een probleem met Homeseer is Enver heeft eea getest. Vreemd genoeg ondersteund Homeseer dan weer wel de scene commando's wat ik als een work-around gebruik om de switch remote toch uit te kunnen zetten. Status updates van de switches werken goed inderdaad met group 3. In mijn geval moest ik ook parameter 13 goed zetten want die stond op 0 ipv 1.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”