kaku basisset met homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

kaku basisset met homeseer

Post by walberg »

Even een vraagje, ik heb hier een Elro 420 systeem en een powerfix systeem, de eerste zou in ieder geval moeten werken, maar doet dat kennelijk niet, de powerfix is een systeem dat via learning werkt, hoe wil je zoiets met homeseer opzetten? Dan nog een vraagje, zouden de basissetjes van KAKU (wat is daar het protocol van?) wel werken met homeseer/rfxcom? Ook deze zouden volgens het learning systeem werken.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: kaku basisset met homeseer

Post by raymonvdm »

Ik weet niet precies welke setjes je gebruikt maar ik gebruik een HomeEasy basis setje met deze modules en met deze modules die werken ook met inleren.

Volgens mij staat het beschreven in de RFXcom handleiding. Ik heb de volgende stappen gedaan:

1- Maak een device aan in de RFXcom plugin (appliance module met een device code)
2- Druk op de learn knop van je module
3- Druk nu in HStouch of Homeseer op de on knop van het device wat je bij 1 hebt aangemaakt
4- Als het goed is moet schakelen nu werken
Last edited by raymonvdm on Mon Mar 11, 2013 11:11 pm, edited 5 times in total.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: kaku basisset met homeseer

Post by walberg »

Ik kom alleen de am466 bij appliance tegen. Mijn Elro modules moeten vast ingesteld worden hebben geen learning. Ik heb ook nog wat powerfix (Lidl) modules die zijn wel learning. Die zouden dan moeten werken. Ik zie die RFXcom plugin wel staan als ik update geef maar in het lijsje van setup waar de plugins staan staat deze er niet bij. Ook geeft mijn systeem een melding van ubp?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”