Foutmelding bij toevoegen zwave node

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Foutmelding bij toevoegen zwave node

Post by phoenixb »

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien om een zwave node aan HS toe te voegen maar wil nog niet echt lukken.
Momenteel gebruik ik een USB Aeon Labs Z-Stick II die in principe zonder problemen werkt alleen lukt het me niet een node te koppelen.
Ik krijg namelijk de hier onderstaande melding:
Foutmelding
Foutmelding
screenshot.JPG (33.63 KiB) Viewed 3213 times
Error - Add Node Failed reported by controller - you may try again. Use "Restart" on your controller if necessary.
[/code]
Heeft iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik hoor het graag.
Gr,
DJ
__________________
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Foutmelding bij toevoegen zwave node

Post by raymonvdm »

Dit zou inderdaad gewoon moeten werken. Gebruik je een dedicated HomeSeer machine of maak je gebruik van een virtuele machine ? Mogelijk lukt het HomeSeer niet om de stick in inclusion modus te zetten.

Lukt inclusion wel als je de stick los koppelt, kort op het knopje drukt (stick gaat langzaam knipperen) en dan drie keer snel op de Z-Wave node (inclusion button)

P.S. Wat voor node wil je toevoegen?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Foutmelding bij toevoegen zwave node

Post by phoenixb »

Ik gebruik hier een normale dedicated machine waarbij de USB zwave stick direct op de server zit aangesloten (dus geen USB over ethernet of dat soort dingen).
Als ik de stick uit de pc haal en hem in de inclusion mode zet (langzaam knipperen) en zend vanuit de node een signaal dan gaat hij 3x snel knipperen (dus niet op de Z-wave node).

De node die ik wil toevoegen is een Eneco Toon, heb op een ander forum gelezen dat er diverse zijn die hem aan een Vera2 box hebben kunnen knopen dus lijkt mij (voordeel van Z-Wave) dat het hierop ook wel moet kunnen, tenminste in ieder geval op de stick)
__________________
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Foutmelding bij toevoegen zwave node

Post by raymonvdm »

Als het toevoegen van andere nodes wel goed gaat dan weet je dat je stick goed is en het dus aan de Toon ligt. Je moet dus een voor een dingen uitsluiten. Ik kan vanuit mijn HomeSeer gewoon inclusion doen en ik zie dan ook meldingen van druk nu op de node om de inclusion te doen. Zo ver komt jouw stick al niet en dat vind ik vreemd
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”