Wie is of gaat upgraden naar HS3

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Bastiaan »

Ik heb de laatste dagen meer dan honderd devices overgezet en moet zeggen dat HS3 toch wel een stuk lekkerder en sneller werkt. Afgezien van onverklaarbare interface keuzes, is het over het algemeen overzichtelijker en kunnen je leukere device pagina's maken op bv platte gronden. Nu er ook wat (beta) plugins verschijnen begint het completer te worden. Het blijft tenslotte op alle fronten een beta dus dat is al een reden om voorlopig niet (volledig)over te gaan. Deze discussie zouden we eigenlijk moeten voeren als HS3 uit beta is.
Er wordt hier ook steeds gemopperd dat dingen geld kosten, maar iedereen weet wat een tijd energie het kost om dingen goed te maken, ik zie mijn bijdrage door een snelle aanschaf, net als betalen voor plugins (upgrades) dan ook als steun aan ontwikkelaars die er veel tijd en moeite insteken. De bedragen zijn nou ook weer niet gigantisch en je hebt er jaren plezier van.
Rien startte dit topic om te weten of er animo zou zijn voor een plugwise plugin en volgens mij gaat die er zeker zijn, dus Rien: ja graag, ik ben klaar voor een beta :-)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by AshaiRey »

[quote="Bastiaan"]De bedragen zijn nou ook weer niet gigantisch en je hebt er jaren plezier van.
quote]
Helemaal mee eens. Daarom blijf ik bij HS2.
En net zoals Rutger zei, investeer ik liever in hardware om die op een kwalitatief hoger niveau te krijgen.
Bram
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Ruud »

haha schitterende opmerking Bram , helemaal waar
Ruud (rualblas)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Bastiaan »

Inmiddels is er een RFXCOM plugin beschikbaar en alhoewel HS3 verre van af is begint het er wel op te lijken. Wat er werkt draait erg soepel en het direct updaten van overzichten is ook erg prettig.

Rien al een besluit genomen of je met Plugwise plugin gaat stoeien?
vanisher

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by vanisher »

rfxcom beschikbaar? Ow, dat is top!!

Dan mis ik idd voor dit moment alleen nog maar Plugwise en Opentherm.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Akatar »

en alle plugins van digit en van rene
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Phaeton »

Haha ja. Ik zou de visonic powermax plugin erg missen!
groeten,
Harry
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by DJF3 »

Stap voorlopig nog niet over.
Heb VEEL te veel scripts die ik opnieuw moet programmeren
EN
Ben momenteel totaal niet onder de indruk van de user-interface.
Er zullen nog veel verbeteringen moeten komen op het usability vlak.
DJ
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by labium »

behalve rfxcom die al aardig op dreef is wacht ik nog op plugwise en als addemdum de plugin voor de X10 cm15a, anders kan ik alle X10 spullen opdoeken. ik kan ook nergens een api vinden voor die laatste van marmitek voor een script of plugin.
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by christiand »

Sinds gisteren draai ik nu volledig homeseer3. Voor mij waren de rfxcom, jon00 philips hue script en de pi-sonos plugins het belangrijkste en deze zijn u allemaal beschikbaar voor HS3. Alles is uiteraard nog beta, maar tot nu toe voldoet het voor mij. Ontvangen en versturen van KAKA signalen is nog wel een probleem, maar dit wordt in de komende weken toegevoegd aan de RFXCom plugin.

Qua snelheid en web interface werkt het in ieder geval prettiger. Vooral de realtime updates in de interface. Nu maar is een keer aan de gang gaan met hstouch om een interface te bedenken voor mijn iPad en iPhone.
vanisher

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by vanisher »

Gaat inderdaad de goede kant op!

Ik mis zelf nog plugwise, Opentherm en idd de x10 kant van rfxcom
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by r_255 »

Eerlijk gezegd vraag ik me echt af waarom ze hs3 op zoveel verschillende platformen willen draaien? Dat kan de stabiliteit/snelheid nooit ten goede komen?
Nee met hst nog in vers in het geheugen en de restricties die het mono platform gaf wil ik eerst zien en dan geloof ik pas.

Ik mis verder echt het vernieuwende element wat mij zou moeten triggeren tot de aanschaf van....
Het is alsof er verder niets is gebeurt in domotica land sinds versie 2.0
DLNA is toch wel iets wat je out of de box zou mogen verwachten, net als het direct aanspreken van devices op poort niveau zoals de serial/ip plugin dat doet. Geofencing ?

En tsja die user interface, volgens mij is die v(d)oor slechtziende ontworpen. Nog steeds de oude v1.7 icons.
De vernieuwingen die ik tot nu toe lees vind ik de het geld maar vooral de moeite niet waard.

Sorry.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by bartbakels »

Ik ga waarschijnlijk toch HS3 aanschaffen. Het lijkt me hoe dan ook verstandig mijn configuratie compleet te rebuilden, aangezien er nogal een verloop van plugins en devices geweest is in mijn systeem. Waarom dan niet metteen rebuilden in HS3. Ben wel afhankelijk van nogal wat plugins, echter ik neig ernaar om MCSXAP te gebruiken en HS2 en HS3 naast elkaar draaiende te houden, via mcsXAP zou ik dan de HS2 plugins toch indirect in HS3 kunnen gebruike. Moet dit echter wel nog testen. Tevens ga ik over op een virtuele opzet.

Aantal must have plugins,

Visonic
Fritzbox
Hue (zal ik zelf maken)
Plugwise
Cumulus

MVG

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by Phaeton »

De overgang naar HS3 komt, met de optie om MCSXAP te gebruiken, ook voor mij dichterbij.

Ik gebruik nu de volgende plugins:
:mrgreen: Global Cache - is beschikbaar
:mrgreen: HSTouch - is beschikbaar
:mrgreen: Netcam - is beschikbaar
:mrgreen: RFXCOM - wordt volledig omgezet.
:cry: DLNA - wordt wellicht geport, geen enorm probleem als dit niet gebeurd. Er is een XBMC plugin geschreven voor HS3
:cry: Growler plugin - vind ik wel een oplossing voor. Lijkt niet moeilijk
:cry: Sonos controller - in BETA beschikbaar
:cry: Ultralog - heb een script gebouwd om statussen in tijd te loggen. Ga ik wellicht ombouwen naar een onchange logging waardoor deze plugin overbodig wordt
:? Visonic Powermax - Groot issue #1. Misschien wel de meest gebruikte plugin en Rene weet nog niet wat hij hiermee gaat aanvangen
:? Proliphix Thermostaat - groot issue #3 - maar wil ik zelf gaan bouwen om 'on the job te leren programmeren
:? Plugwise - groot issue #2 - ik hoop op Rien :)

Omslagpunt is voor mij sowieso het kunnen gebruiken van MCSXAP om de visonic, plugwise aan te kunnen sturen via HS2. Als dat lukt ga ik over zodra ik de proliphix plugin gebouwd heb. Kan echter nog wel even duren, want alles moet in vrije tijd gebeuren en in januari krijgen we een nieuwe bewoner die natuurlijk een eigen babykamer wil. Dus eerst klussen dan programmeren :D

Los van bovenstaand worstel ik met de de gewetenskwestie dat ik voor BETA ga betalen en daarmee akkoord ga met een niet-finale versie van de software. Ik heb nu (vind ik) een hoop plugins werkend in HS2 die opnieuw moet kopen. Ondanks dat ze per stuk niet duur zijn is het wel een behoorlijke aderlating als ik alles tegelijk aanschaf.
groeten,
Harry
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Wie is of gaat upgraden naar HS3

Post by RdP »

Hi,

Ik hik persoonlijk nog tegen de upgrade kosten aan, daar ik het nut van HS3 nog minimaal vind. Daarbij mis ik nog een HS3 versie van 1 van mijn must have plugins, JVCaddx, tbv mijn alarm koppeling

Omdat ik deze week een hobby/vakantie weekje heb (moet nog wat dagen opmaken :) ) en versie 2.2 van mijn Plugwise plugin in principe klaar is en wacht op de beschikbaarheid van de officiële Stretch en Smile P! firmware), ben ik toch maar even aan het experimenteren met HS3 (evaluatie versie loopt nog 13 dagen :cry: ) en een HS3 versie van de Plugwise plugin.

Afhankelijk van hoe makkelijk/moeilijk dat zal gaan, dus binnen 13 dagen resultaat :) , neem ik de beslissing om verder te gaan......

Keep you posted guys....

Gr,
Rien
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”