Welke camera in HS3

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
vanisher

Welke camera in HS3

Post by vanisher »

Ik ben opzoek naar een aantal camera's waarvan er 2 voor buiten en 1 voor in een schuur.

Het liefst iets dat samenwerkt met HS3, en dan gaat het om bewegingsmelding, opslaan van beelden (kan op een QNAP nas) en iets wat in het donker ook nog werkt.

Nu zijn er de wereld aan merken en typen maar er is hier vast wel iemand die uit ervaring wat nuttigs kan zeggen.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke camera in HS3

Post by Bastiaan »

Ik gebruik Foscam SD en HD camera’s + aantal Axis cameras. Allen werken prima op HS3 met de laatste versie Netcam.
Alhoewel ik ook een QNAP heb, (469) vind ik het de camera app echt waardeloos en duur als je meer dan 1 camera wil gebruiken.
Je kunt beter Blueiris (windows) gebruiken of Zoneminder (Linux). IK heb Blueiris en HS gekoppeld draaien, dus bewegingen worden door BI gedetecteerd en dan krijgt HS daar ook een signal van. PTZ stuur ik dus aan via BI en niet via HS.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Welke camera in HS3

Post by Jeroen Bartels »

Foscam here too. Works fine and is supported by many apps.
**Jeroen**
vanisher

Re: Welke camera in HS3

Post by vanisher »

@Bastiaan,

Wat bevalt beter, foscam of axis?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke camera in HS3

Post by Bastiaan »

Axis is vele malen beter maar ook veel duurder. De Foscams worden steeds beter en de laatste (HD) versies met IR cut filter hebben goed zicht 's nachts en redelijke kleuren overdag.
Zeker als je een extern programma gebruikt om beelden op te slaan zijn ze goed te doen. Je vind ze bovendien vaak in aanbiedingen. IK heb bv mijn HD camera's onder de 100 euro gekocht. Dus tenzij je echt een budget hebt voor Axis of Mobotix, zijn de Foscams een aardige oplossing. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je er mee doet. ALs je alleen overdag iets binnen wil zien dan zijn de goedkope Axis camera ook prima te doen maar ik heb ze nog niet betaalbaar gezien met dag/nacht zicht. Op marktplaats worden regelmatig wat oudere modellen aangeboden die het nog prima doen. De 'binnen' Foscams hebben bijna allemaal PTZ wat ook handig kan zijn.
vanisher

Re: Welke camera in HS3

Post by vanisher »

Ik zie nu toevallig camera's in de ibood hunt, iemand ervaring mee?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke camera in HS3

Post by Bastiaan »

Ja, zie hierboven. Ik gebruik deze buitencamera ook. Niet zo lang geleden ook de PTZ op ibood gekocht. Mooie prijs weer.
Let wel op dat dit nieuwere type met anders URLS werkt om aan te sturen en niet alle Appa daar al mee kunnen omgaan.
vanisher

Re: Welke camera in HS3

Post by vanisher »

Ik heb er gisteravond op de valreep toch maar 3 gekocht. We gaan het ergens in december meemaken.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”