HS3 Netcam Laatste foto

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

HS3 Netcam Laatste foto

Post by strongetje »

hallo,

heb vandaag de netcam plugin geinstalleerd.
heb via de arduino (arduino plugin van Enightmare) een drukknop gemaakt, die een foto maakt(met de foscam FI9805W) als ik op de knop druk (knop moet mijn drukknop van de deurbel worden).
dit alles via een event, en dit werkt perfect.

foto's worden opgeslagen in de html map van HS3.
wil de laatste foto gaan gebruiken voor hstouch.
dus zodra er op de bel gedrukt word, moet de laatste foto in hstouch komen.

hoe kan ik er voor zorgen dat de laatste foto een unieke naam heeft ?.
zal wel d.m.v. een script moeten, maar heb 0 ervaring met scripts.

wie o wie kan mij een beetje op weg helpen ?.

bvd
Mark
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by bartbakels »

Bllatest kun je hiervoor gebruiken is een gratis plugin van blade voor hs3

Gebruik t zelf ook hiervoor
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by strongetje »

hallo bartbakels,

bedankt voor de info.
dit is net wat ik nodig had.
heb de halve dag zitten prutsen om de laatste foto in hstouch te krijgen.
en om dit scherm direct te tonen op het touchscreen zodra er op de bel gedrukt word.
uiteindelijk is het allemaal opgelost door dit forum af te speuren.

mvg,
Mark
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by raymonvdm »

Bij de oude plugin was de naam altijd cam01_latest.jpg en deze gebruikte ik dan ook in HStouch. Mocht de file veranderen omdat er nogmaals gebeld wordt dan ververst HStouch ook op het moment dat ik het scherm aan raak. Ik ben er niet meer verder gegaan, maar volgens mij moet dit werkbaar zijn.

Eventueel mag je je script wel delen, dan ga ik het ook testen :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by strongetje »

Raymon,

ik gebruik geen script.
alles word geregeld door een event.
zodra ik op de knop druk, word er een event gestart dat de foto maakt en dat hstouch het scherm toont met de foto.

mvg,
Mark
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by abl »

Hoi Mark,
Zou je wat meer informatie willen delen over je drukknop? Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar integratie van de deurbel in mijn homeseer systeem. Wat is hiervoor nodig en hoe heb je Arduino in Homeseer gekregen?
Alvast dank,
Arno
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by strongetje »

abl wrote:Hoi Mark,
Zou je wat meer informatie willen delen over je drukknop? Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar integratie van de deurbel in mijn homeseer systeem. Wat is hiervoor nodig en hoe heb je Arduino in Homeseer gekregen?
Alvast dank,
Arno
hallo,
ik gebruik deze plugin voor de arduino :
http://board.homeseer.com/showthread.ph ... ost1096900
heb op een breadboard een drukknop zitten, die als input op de arduino zit(ingesteld via de arduino plugin).
deze drukknop word straks natuurlijk vervangen door de deurbelknop. :)

via HS3 word er een event gestart als de input "closed"is (dus als de drukknop word ingedrukt)
dit event maakt een foto.
via BLLatestImage plugin word de laatste foto naar een andere map gekopieerd, met bestandsnaam laatste foto.jpg.
via hetzelfde event word er een opdracht gestuurd naar hstouch met "display a screen by itself"

in hstouch designer maak je een screen, met hier op een "image" vak.
bij "ImageURLNormal" vul je de link in naar de foto die de BLLastImage plugin gemaakt heeft

dus zodra je op de drukknop drukt, word er een foto gemaakt en word op het touchscreen automatisch het scherm getoond met de foto.

Image

heb een relai bord besteld voor de arduino.
hiermee ga ik de bel aansturen, zodoende kan ik de bel ook uitschakelen als dat nodig is.
dus dan word er wel een foto gemaakt, maar de bel gaat niet.
dit is makkelijk als ik nachtdienst heb gehad :D

edit: foto event toegevoegd

mvg,
Mark
Last edited by strongetje on Tue Dec 31, 2013 6:26 pm, edited 6 times in total.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by bartbakels »

heren,

sorry het was overigens bllatestimage, typefoutje. Ik heb de deurbel, maar ook brievenbus geinterfaces met fibaro universal sensoren (HS3) en Fibaro deursensoren (HS2). de universele sensor werkt enkel in hs3 met instant status updates vandaar.,

mvg

bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by raymonvdm »

Jouw fibaro universal sensor misschien wel, die van mij nog steeds niet.

Ik gebruik voor de deurbel een velleman relais bordje (4 relais) Een relais gebruik ik om een contact te sluiten op de velleman K8055, de andere is het relais voor de deurbel zelf. Ik ga spelen met HSTouch om te kijken of dat screen on itself ook werkbaar is op een tablet.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by bartbakels »

Raymond zet parameters 5 en 6 geloof ik eens op generic alarm en alarm broadcast uit. En heb ke al een hardrest geprobeert van de sensor? Ik heb er nu 2 in gebruik en werkt perfect in hs3

Overigens is het niet makkelijker om een scherm aan te roepn met de live beelden ipv de laatste foto? Laatste foto laat ik mezelf mailen

Mvg
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by strongetje »

bartbakels wrote: Overigens is het niet makkelijker om een scherm aan te roepn met de live beelden ipv de laatste foto? Laatste foto laat ik mezelf mailen

Mvg
ik heb de hele middag geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen.
kan met het ip adres inloggen op mijn camera(Foscam 9805W), en kan dan ook live de beelden zien.

maar in HStouch krijg ik dit niet voor elkaar.(met de windows client).

P.S. die fibaro universal sensor lijkt mij ook wel interessant.

mvg,
Mark
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by Phaeton »

ik ook, las over probemen in HS3. Weten jullie of die al zijn opgelost?
groeten,
Harry
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by bartbakels »

Phaeton mbt wat? De universal sensor doet t on mij setup . De foscams ook echter heb niet de h264 types


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
vanisher

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by vanisher »

Hier ook h264:

Volgende url werkt prima:

Code: Select all

http://192.168.178.240:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=<username>&pwd=<password>
User avatar
Irritanterik
Member
Member
Posts: 82
Joined: Tue Apr 19, 2011 1:00 pm
Location: Amersfoort
Contact:

Re: HS3 Netcam Laatste foto

Post by Irritanterik »

PS: Ik heb de Fibaro Universal Sensor in HS2 aan de praat gekregen via de oplossing die hier is beschreven: http://board.homeseer.com/showthread.ph ... 298&page=3
Door de Universal Sensor scene-id's te laten versturen (parameter 14) en die uit de log te plukken met behulp van BLLogMonitor heb je alsnog realtime triggers in Homeseer.
HP t5630w with Homeseer 2 > Will migrate to Homey | RFXLAN | IRTrans | Opentherm Gateway | ITHO ECO-FAN integration | Harrison Curtain | Z-wave
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”