Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by Rebel »

Hallo forumleden,

Ik ben een kleine 2 jaar geleden met een Marmitek starterspakket en Active Home begonnen. Komende maand wil ik Homeseer gaan aanschaffen, zit nu nog in de trial fase.
Dit is mijn eerste post, dus weet niet of ik in de juiste topic ben.

Vorige week heb ik bij Elechomica de volgende combinatie aangeschaft; USB 433.92MHz X10/Oregon ontvanger met antenne (70071) en USB 433.92MHz RF zender voor X10 (70005)
In eerste instantie dacht ik dat deze combinatie kon gebruiken om de KAKU deur/raam contacten AMST-606 te kunnen uitlezen. Toen ik alles geinstalleerd had inclusief de RFXCom plug in ging dit niet werken.
Na wat meer speurwerk, ook op dit formum natuurlijk, ben ik er achter gekomen dat dit niet gaat werken.

Ook heb ik nog wat oude KAKU doorsteek dozen met bijbehorende afstandbediening, maar dit geeft geen resultaat op de ontvanger.

Mijn vraag is nu; gaat de aangeschafte RFXCom combinatie werken?
Het zenden is nog niet zo van belang, maar het ontvangen van bijv. een Visonic MCT-100 wel.

Voordat ik verder nog (niet werkende) onderdelen aan ga schaffen ga ik eerst maar eens te rade bij de kenners hier.

Hoor graag of ik op de goede weg ben.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by b_weijenberg »

Welkom, en de vraag is in het juiste forum geplaatst.

Ik hoop binnenkort een nieuwe versie ontvanger uit te kunnen brengen die de AMST-606 en overige KlikAan-KlikUit afstandbedieningen bestemd voor de A series. Je zou dan een hard- en firmware update van je ontvanger nodig hebben.
De oudere type KAKU afstandbedieningen moet je kunnen ontvangen als je het ARC-Tech protocol aan hebt staan in de ontvanger.

Voor Visonic heb je een ontvanger nodig die de Visonic signalen kan ontvangen. Dit is voor NL de 40079 RFXCOM 868.95MHz ontvanger.
http://www.rfxcom.com/receivers.htm#40079
Deze slave ontvanger kan naast de X10 ontvanger in je USB module geprikt worden.

Bert
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by TANE »

Voor Visonic hebben je een 868 ontvanger nodig. (code 40079)
Ik heb zelf geen KAKU maar als goed is moet dat goed werken met 433 zender en ontvanger.


Bert was net iets eerder..[:)]
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by Rebel »

Heren, dank u wel voor de snelle reactie

Ben er eigenlijk nog niet uit of de combinatie van de usb module met zender (7005) gaat samenwerken met de onvanger (70071) volgens de specificatie op de rfxcom site zou er een 2 com poort module nodig zijn.

Het project waar ik nu mee bezig ben is met een ip-cam een foto te laten maken als de brievenbus open gaat, de bel is me al gelukt met de SM10 Universele X10 alarminterface. Dit mede door dit forum, waarvoor dank natuurlijk.

ps, de genoemde kaku doorsteek modules zijn bij nader inzien van Flamingo, maar dat is niet zo dringend eigenlijk.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by b_weijenberg »

Een USB module kan 2 ontvangers OF 1 zender geinstalleerd hebben.

Een zender en de 70071 gaat dus niet werken. Je hebt dan nog een USB interface nodig (of een Ethernet interface) en de ontvanger moet dan een Master zijn.

Advies: neem contact op met RFXCOM.
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Nieuwe gebruiker Homeseer 2

Post by Rebel »

okee, ik gaat contact opnemen met RFXCOM.

Natuurlijk ben ik ook zeer geinteresserd in de nieuwe versie ontvanger voor de A-series,
misschien is het een en ander te combineren om een werkend systeem te krijgen.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”