Alternatief voor Homeseer?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Alternatief voor Homeseer?

Post by raymonvdm »

Naar welke vervanger gaat je voorkeur uit? Ik dacht om voor OpenHAB en daar ben ik ook mee aan het testen gegaan. Tot nu toe alleen nog zonder resultaat.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
pbrand
Member
Member
Posts: 100
Joined: Wed Oct 01, 2008 10:17 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Alternatief voor Homeseer?

Post by pbrand »

Als openHAB genoemd wordt, zal denk ik Open Remote ook niet het lijstje mogen ontbreken :)
GertK
Member
Member
Posts: 51
Joined: Tue Feb 28, 2012 11:59 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: Alternatief voor Homeseer?

Post by GertK »

@raymonvdm. Als je wilt kun je mijn configuratiefiles voor openHAB wel als startpunt gebruiken. Dan heb je meteen Plugwise Source geinterfaced (gebruik ik ook voor de Smile P1 aan mijn slimme meters), ZWAVE en RFXCOM werkend. Het maken van grafieken en verschillende "Rules" voor o.a. zonsondergang, PIRs etc. Daarna leer je al doende steeds meer van het Java dialect waarin de Rules geschreven worden. Daar worstel ik na enkele maanden nog steeds soms mee, maar je komt een heel eind met een klein subsetje van de mogelijkheden. Ik heb veel gehad aan de vele voorbeelden in de Wiki en soms aan de hulp in het openHAB -forum op Google groups. Als je helemaal geen technische achtergrond hebt zal de instap waarschijnlijk een grote hindernis betekenen, maar volgens mij heb je genoeg ervaring om met wat tips van start te gaan. Ik heb ook naar OpenRemote gekeken, maar daar was het ontwerpen van de userinterface me veel te bewerkelijk. Ik heb gebruik gemaakt van de ingebouwde webserver van openHAB en een groepsstructuur, die veel lijkt op die in het demobestand.
Het toevoegen van een binding doe je overigens door de bijbehorende .jar file in de openhab/addons directory te copieeren.

groeten,

Gert
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Alternatief voor Homeseer?

Post by raymonvdm »

Ik vind eigenlijk dat OpenHAB een apart onderwerp moet worden op het forum :-)

Het toevoegen van de bindings lukt me wel door ze te kopieren naar de openhab/addons directory maar daarna krijg ik voor de Asterisk binding de melding in de log NULL en waarom weet ik nog niet.

Ik zie graag je config files tegemoet
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Alternatief voor Homeseer?

Post by raymonvdm »

Since today the forum is update with it`s one openHAB Forum

I hope we can use it to support the questions and experiences about OpenHAB
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”