timer werkt niet goed

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

timer werkt niet goed

Post by walberg »

Ik heb Homeseer 3 met daarin een zwave switch, de Everspring AN158 Ik had deze voorheen deze in Vera3 staan maar deze werkte dus niet betrouwbaar, dus wilde niet altijd met name uit schakelen, aan ging altijd. Nu blijkt dit bij Homeseer hetzelfde te zijn, ergo zie attachment 2 events gemaakt om de switch respectievelijk aan en uit te zetten. Heb verschillende tijden geprobeerd maar resultaat is dat de switch wel aan gaat maar NOOIT uit. Wat is hier verkeerd?
Attachments
Schermafbeelding 2014-03-03 om 20.18.21.jpg
Schermafbeelding 2014-03-03 om 20.18.21.jpg (79.65 KiB) Viewed 5619 times
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: timer werkt niet goed

Post by John »

Ik heb het ff getest met een ander device, zie onderstaand event
Capture - test timer.PNG
Capture - test timer.PNG (20.38 KiB) Viewed 5608 times
En dat werkt gewoon. Is het voor jou mogelijk om het met een ander device te testen om uit te sluiten dat het aan de AN158 ligt
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: timer werkt niet goed

Post by walberg »

Even met een andere node geprobeerd, gewoon nog een nieuwe ernaast gezet die ik nog over had. Ik starte net om 14:15u (2:15 pm) node 3 on, en 2:18 pm off, dat ging goed, toen even gewijzigd in 2:20 aan en 2:21 off, dat gaat mis en bleek dat de waarden van de off op 08:00 uur AM gezet waren????
Dus even opnieuw 2:30 aan en 2:40 uit (misschien kan je niet 1 minuut nemen) dan gaat de schakelaar pijlsnel na aan weer uit. Zo ging dat nog een paar keer door ook met meer dan 1 minuut, steeds snel aan en meteen weer uit (mogelijk moeten er wat parameters gewijzigd worden, die voor polling maar welke is dat?
Zo (wel beetje offtopic) gaat het ook niet goed met de KW meting, ik heb hier een paludarium met een ledverlichting van 104 watt, staat al van vanochtend 08:00 uuur aan, geeft nu aan 104 KW. Van mijn Vera 3 weet ik dat je ook die wattages in stappen moet instellen, dat vind je dus ook niet terug in Homeseer
Overigens werkt directe meting al helemaal niet.
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: timer werkt niet goed

Post by John »

Is die andere Node ook een AN158? bij voorkeur zou ik testen met een device van een andere leverancier.

Wat bedoel je exact met: " dat je ook die wattages in stappen moet instellen"

---
John
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: timer werkt niet goed

Post by walberg »

Ik heb hier 3 an158 ben ook niet zo rijk om even een andere te kopen. Ik heb op dit moment maar 2 nodig.
Die wattages moeten zo naukeurig mogelijk ingesteld worden, Stel je hebt een lamp van 120 watt dan moet de meetinstelling van 0-120 watt ingesteld worden. Bij de Vera moest ik dat ook instellen. Ik heb deze nu uit staan omdat ik nu met Homeseer bezig ben maar ik kan mij herinneren dat er iets van 7 stappen waren, 0-120 0-240 0-400 en zo nog een paar tot maximaal iets van 3000 watt.
Hier kan ik dat nergens instellen en ik zie ook dat de AN158 waar een 104 watt lamp module op staat nu 103 KW aangeeft onder Hours used (en ik heb dit gisterenavond gereset, dus daar klopt geen hout van. In ieder geval zit daar dus geen echte meter in.
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: timer werkt niet goed

Post by John »

Als ik in de handleiding van de AN158 kijk zie ik geen enkele mogelijkheid om stappen in te stellen. Of lees ik ergens overheen?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”