bed detectie??

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: bed detectie??

Post by raymonvdm »

AshaiRey wrote:
kriz83 wrote:Ik meen iets dergelijks te gaan doen, maar dan met NFC tags in het nachtkastje.
Tasker leest dan de tags uit, en als beide telefoons op het nachtkastje liggen -> alarm aan en lichten beneden uit.
Het idee is leuk maar niet erg duurzaam of handig.
Als een telefoon verschuift gaat het systeem al af. Een telefoon gaat ongeveer 2 jaar mee en wordt dan vervangen door het volgende model. Blijft wat je n u maakt dan nog steeds werken. En als een van jullie uit logeren is mag dan het licht niet beneden uit en het alarm aan? Er liggen dan geen 2 telefoons op het nachtkasje. :D
En wat gebeurt er als er een keer 3 telefoons op het nachtkastje liggen of twee telefoons en een babyfoon ? Zelf aanwezigheids detectie met een telefoon is niet betrouwbaar. Ik doe dit nu op basis van wifi aanwezigheid maar zelfs dat is niet dekkend
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: bed detectie??

Post by kriz83 »

AshaiRey wrote:
kriz83 wrote:Ik meen iets dergelijks te gaan doen, maar dan met NFC tags in het nachtkastje.
Tasker leest dan de tags uit, en als beide telefoons op het nachtkastje liggen -> alarm aan en lichten beneden uit.
Het idee is leuk maar niet erg duurzaam of handig.
Als een telefoon verschuift gaat het systeem al af. Een telefoon gaat ongeveer 2 jaar mee en wordt dan vervangen door het volgende model. Blijft wat je n u maakt dan nog steeds werken. En als een van jullie uit logeren is mag dan het licht niet beneden uit en het alarm aan? Er liggen dan geen 2 telefoons op het nachtkasje. :D
Nou, eerst en vooral weet homeseer wie er thuis is. Dus als ik alleen thuis ben, moet er maar 1 telefoon op het nachtkastje liggen ;-).
Bovendien scant ie de tag, en maakt ie een tasker profiel actief dat pas inactief wordt na een wekkeralarm of wanneer de LCD aan gaat.
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: bed detectie??

Post by kriz83 »

Hoe zou je dat (iemand weekendje weg) trouwens oplossen met je beddetectie ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”