Domoticaboek van Heino Peters

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Heino Peters »

Ron,

Bedankt voor je enthousiaste reactie. Het heeft me een hoop inspanning gekost, maar als ik jouw reactie lees dan weet ik waar ik het voor gedaan heb. Bedankt en succes!

Heino
Arco
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Mon Oct 29, 2007 4:26 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Arco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by DMB</i>
<br />Heino,

De domotica interface werkte in 1 keer.
Ik heb sommige componenten van de Rada gebruikt.
T.o.v. de Rada zit de pulldown weerstand van de prog. interface nu buiten de print. Dit heeft enige tijd gekost voordat ik dit vond en de PIC kon programmeren.
Nu nog verder met de IO modules.

DMB

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Hallo DMB,
In je posting van 19-4-07 laat foto zien met een eigen tekst op de LCD van de interfaceprint. Heb je dit met de standaard functies van het domoticanetwerk gedaan?
Groeten,
Arco
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Heino Peters »

Arco,

Dit is geen functie die vanuit het domotica netwerk ondersteund wordt. Het LCD scherm van de interface toont eigenlijk alleen maar de status van het netwerk. Omdat je deze status ook kunt inlezen via het domotica netwerk voegt het eigenlijk weinig toe als je eenmaal een draaiend netwerk hebt. Wat ze hier gedaan hebben is de software voor de PIC processor in de interface aanpassen zodat deze tekst verschijnt. Het is dus geen ondersteunde functie. Je kunt overigens wel de teksten op het display van de IO-module via het netwerk versturen.

Succes,

Heino
User avatar
Bjochems
Member
Member
Posts: 179
Joined: Wed Jun 04, 2008 2:06 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Bjochems »

Beste Heino,

Staan er dit jaar ook nog workshops op de agenda?

Mvg,
Bas

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Heino Peters</i>
<br />Meer weten over de opzet van dit boek en de praktijk? Schrijf je dan nog snel even in voor de workshop hierover, via www.elektuur.nl/events. De workshops zijn in Rotterdam, Eindhoven, Arnhem, Groningen en Amstelveen. Naast een luchtige en compacte inleiding volgen demonstraties en is er gelegenheid praktische problemen voor te leggen.

Heino

<b>Download Attachment:</b> [img]images/icon_paperclip.gif[/img] adv workshop Domotica.pdf<br />117.53 KB
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Heino Peters »

Bas,

Er is toevallig op 19 juni in Antwerpen weer een workshop. Zie op www.elektor.nl voor meer informatie. Misschien tot dan,

Heino
vanluchenetim
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Tue Sep 16, 2008 8:12 pm
Location: Belgium

Domoticaboek van Heino Peters

Post by vanluchenetim »

Beste.

Ik ben Tim Vanluchene.
Ik neem contact op in de hoop dat je mij een handje zou kunnen helpen. Het is namelijk voor het volgen ik volg nu mijn laatste jaar elektronische installatie technieken en moet dus een eindwerk maken. Ik heb gezocht en rond gekeken tot ik op u boek viel, die ik nu reeds in mijn bezit heb en zeer blij mee ben. Maar ik zit een Beetje in de knoei met mijn informatie en bronnen, ik vind namelijk bv. geen overzichtelijke foto van de interface module, en heb gelezen dat u bijvoorbeeld over componentenlijsten beschikt. Daarom zou ik u zo vriendelijk willen vragen of het mogelijk zou zij zo dergelijke dingen door te sturen.

Dank bij voorbaad.
Tim Vanluchene
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

Domoticaboek van Heino Peters

Post by Heino Peters »

Tim,

Waar zouden we zijn zonder dit forum. Zie http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=277 voor de lijst met componenten. Een foto van de interface staat iets hoger in deze forumrubriek. Verder kun je ook op www.elektor.nl een hoop vinden als je doorklikt bij het boek. Succes!

Heino
vanluchenetim
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Tue Sep 16, 2008 8:12 pm
Location: Belgium

Domoticaboek van Heino Peters

Post by vanluchenetim »

ok, bedankt voor de info. Ik heb wat zitten rond neuzen op dit forum en heb gelezen dat je af en toe programmas met updates door stuur is het dan mogelijk om mij dan ook eens toe te voegen aan u distrubutie leist. en zo wat programas doorstuurd. timvanluchene@gmail.com
ratje
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sun Dec 09, 2007 2:36 pm
Location: Netherlands

Re: Domoticaboek van Heino Peters

Post by ratje »

Beste Heino ,
ik heb ongeveer een jaar geleden enkele printjes en het boek aangeschaft.Ondertussen is het mij gelukt om deze
aan het werken te krijgen en uit te testen met het programmatje van DMB.
Daar ik een meer technische achtergrond heb ,elektriciteit en een beetje elektronica ,maar totaal geen notie van programatie.Is het mij tot nu
niet gelukt om het systeem toe te passen in mijn huisinstallatie.Omdat ik het een heel interesant systeem vindt, en het breedt toepasbaar is vindt ik
het spijtig dat het niet koppelbaar is met bestaande domotica software.Moest het wel zo zijn zou ik het zeer fijn vinden indien je me daar mee verder
zou kunnen helpen.
Bij voorbaat bedankt,
Erik
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”