PIC KIT2

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
Maarten_24
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Jan 13, 2009 11:25 pm
Location: Netherlands

PIC KIT2

Post by Maarten_24 »

Heeft iemand deze PICKIT2 geprobeerd? Er verschijnt een error: "Vpp/Vdd error" via de "program to go" wizard
Bij debuggen via MLAB IDE V8.10 vvia \configure\select device zijn de buttons voor PICKIT nog steeds rood (not supported)
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
verder is de hele voedingsspanning situatie mij onduidelijk:
-moet je een aparte +5V voeding voor de PICKIT hebben, ook nadat je de USB eruit getrokken hebt (dat zegt de "programmer to go" instuctie)

moedeloos.....


with regards, Maarten_24
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

PIC KIT2

Post by Heino Peters »

Maarten,

De aansluitingen op de PICKIT2 zitten in een andere volgorde dan de aansluitingen op de print. Misschien is dat het probleem. Je kunt hem er dus niet zo inklikken, maar moet even een veloopsnoertje maken. Ik denk dat we het punt naderen dat we maar eens een avondje moeten afspreken. Ik help je graag verder. Ik zwerf dagelijks tussen Eindhoven en Nijmegen. Mail me even op het mailadres dat in het voorwoord van het boek staat.

Heino
Maarten_24
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Jan 13, 2009 11:25 pm
Location: Netherlands

PIC KIT2

Post by Maarten_24 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Heino Peters</i>
<br /><hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Heino dank je maar ik woon in de buurt van den Haag, en werk ma tm do fulltime. Misschien netmeeting?
- heb een snoertje gemaakt vlgs fig 1-2 van de "PICKIT2 User Guide 51553E.pdf:
aansl 1 van de PICKIT naar MCLR van de testschakeling
3 ground
4 PDAT
5 PCLK
voeding: PICKIT verzorgt spanning van de testschakeling.
-De "programming to go" wizard gevolgd, vanuit PICKIT 2\programmer\programmer to go
-downloading de hex file gaat OK, dubbel gele led blink
-dan zegt hij: remove the PICKIT from USB en daarn gaat het fout!



with regards, Maarten_24
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”