ntpicprog

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

ntpicprog

Post by Heino Peters »

Tiz,

Het wordt voor mij een beetje erg lastig nog meer redenen te bedenken waarom het bij jou niet lukt. Misschien kun je me je telefoonnummer mailen via het mailadres dat in het domotica boek staat. Ik bel je dan graag even om te kijken hoe ik je kan helpen.

Heino
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

ntpicprog

Post by Tiz »

Heino (e.a.) tot mijn schaamte moet ik bekennen dat het aan mijn 5V voorziening heeft gelegen. Hij deed het "per ongeluk" een keer en daarna niet meer. Inmiddels is het probleem opgelost.
Tjoff
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Mon Nov 29, 2010 1:15 pm

Re: ntpicprog

Post by Tjoff »

Het lukt mij ook niet om de PIC16F84A geprogrammeerd te krijgen.
Ik heb het kabeltje met de 2 transistoren nagebouwd (gebruik makende van m'n 12 volt voorziening) & een adapter gemaakt met een stabilisator voor de 5V (was een adapter van 12 volt). Deze adapter dan vastgesoldeerd op een RJ11 om de interface van stroom te voorzien.
Als ik m'n multimeter gebruik zijn de waarden op de pins van m'n chip als volgt:
MCLR: 11.5 volt
GND: 0V
5V: 5 volt

Het ledje op m'n kabel licht op als ik probeer te programmeren maar ik krijg telkens "error writing location".
Kan het te maken hebben met de crystal oscillator? Ik heb ergens gelezen dat die nochtans niet nodig is om te kunnen programmeren.
Is het mogelijk dat m'n crystal andersom gesoldeerd zit? Ik dacht nochtans dat die crystal niet polair is, dus dat de volgorde van de pootjes niet uitmaakt.
Hulp!
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Re: ntpicprog

Post by Tiz »

Tjoff,

zoals je wellicht hebt gelezen zijn er allerhande oorzaken gevonden die tot dit probleem hebben geleid. Voor de quick and dirty oplossing zou je wellicht kunnen laten weten waar je woont. Ik kan je eventueel wel helpen aan een geprogrammeerde chip. Woon zelf in de buurt van Eindhoven, maar in de buurt van o.a. Zutphen en Venlo moeten we ook iets kunnen verzinnen.

Tiz
Mathijs
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”