Pluginteresse?

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Pluginteresse?

Post by Digit »

Tijdens de onlangs in Eindhoven gehouden Elektor Domotica Praktijkdag kwam aan het eind van de dag het fenomeeen "Homeseer Plugin" voor de domotica hardware van Heino Peters aan de orde. Ik heb toen aangegeven dat ik hier best wel aan wilde meewerken.

Ik heb de afgelopen weken de tijd genomen om te kijken naar de investering die benodigd is om een dergelijke Plugin te ontwikkelen en ben tot de conclusie gekomen dat dit geen projectje is dat in een paar regenachtige zondagmiddagen gerealiseerd kan gaan worden.

Ik heb daarom ook inmiddels contact met Tiz, die reeds langere tijd bezig is om zelf software te ontwikkelen voor Heino's hardware, om te kijken of we hier in kunnen gaan samenwerken. Wij beiden hebben uiteraard ook de nodige andere besognes, dus het zal ook geen Plugin worden die in een termijn van weken gerealiseerd zal gaan worden.

Dat houdt echter niet in dat Tiz en ik er dan maar vanaf zien, maar willen eerst maar eens beginnen met het inventariseren van de interesse die er werkelijk bestaat, voordat we verder gaan denken hoe een en ander in kannen en kruiken te gieten.

Bij deze dus: Wie heeft er Pluginteresse?

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

Pluginteresse?

Post by MindBender »

Ik heb wel interesse. Ik ben 'bezig' met het schrijven van een plugin voor de Remeha OpenTherm GateWay. Ik heb onlangs een HomeSeer licentie aangeschaft en Visual Studio 2008 is in bestelling. Maar ik schrijf mijn software wel in C (en C++ waar nodig).
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Pluginteresse?

Post by Tiz »

Leuk om te zien dat er interesse is om mee te helpen. Maar voor alle duidelijkheid is hier ook de vraag belangrijk:

Wie is geinteresseerd om sraks de "Heino Peters" plugin voor Homeseer te gaan gebruiken?

We vinden het namelijk zonde om iets te maken voor een publiek van 0 mensen. Maar nogmaals, leuk om te zien dat er meerdere mensen bereid zijn te helpen.
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

Pluginteresse?

Post by MindBender »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tiz</i>
<br />WIE IS GEINTERESSEERD OM STRAKS DE "HEINO PETERS" PLUGIN VOOR HOMESEER TE GAAN GEBRUIKEN?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Uhm, nee; Ik ken Heino Peter niet. (en ik ben niet doof)
linkitall
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Sun Feb 03, 2008 10:05 pm
Location: Belgium

Pluginteresse?

Post by linkitall »

Digit,

Ik ben zeker geinteresseerd om zo'n plugin te gebruiken.
Ik heb de interface en zo al gebouwd maar heb toen alles wat opzij gelegd omdat er geen goede software voor te vinden is. Zelf ben ik niet bedreven
genoeg om in een redelijk tijd ook maar iets zinnigs ervoor te kunnen programmeren.
Ik gebruik al HomeSeer voor andere hardware (X10, RFXCom etc.) dus een plugin voor de Heino Peters hardware (Octobus ?) zou voor mij ideaal zijn.

Hopelijk komt het project er ooit!

Michel
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Pluginteresse?

Post by Tiz »

Allen,

excuses voor het gebruik van hoofdletters in mijn voorgaande bericht. Het was absoluut niet mijn bedoeling zaken op te dringen of te "schreeuwen" Ik heb dan ook ter voorkoming van verdere irritatie mijn posting aangepast. Nogmaals mijn excuses.

@ Mindbender: Omdat dit onderwerp valt onder de categorie "Domoticaboek Heino Peters" nam ik voor het gemak aan dat lezers hier zouden weten wat ik bedoel. Ter verduidelijking: Heino Peters is de auteur van het boek Domotica dat uitgebracht wordt door Elektor. Hierin wordt een zelfbouw alternatief beschreven om Domotica te "bedrijven" in je eigen huis. Meer info kun je vinden op Elektor.nl
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

Pluginteresse?

Post by Heino Peters »

Lijkt me geweldig als er een Homeseer Plugin komt. Zelf draai ik al even op de software van Ton Buurman ("AutoDomus") waaraan je zowel mijn hardware als die van Kadex kunt hangen. Je kunt de Kadex spullen goed gebruiken voor het besturen van verlichting e.d. Voordeel: veilige (KEMA keur, denk aan je brandverzekering) en betrouwbare aansturing van het lichtnet. Ik gebruik mijn eigen systeem (ja, uit dat prachtige boek van Elektor) voor de sensoren en bijvoorbeeld de besturing van de gordijnen. Dan kan ik met maximale vrijheid doen wat ik wil. Het draadloze systeem van Kadex levert wel eens problemen als twee sensoren gelijktijdig een signaal afgeven. Daar heb ik nu geen last van omdat ik dit stuk bedraad doe met mijn systeem. Het aansturen van de Kadex actoren (dimmers e.d.) gebeurt nooit gelijktijdig omdat de centrale PC hiervoor de controle heeft over de besturing. Dat kunnen we dus zelf in de hand houden. Tot dusver ben ik er zeer tevreden mee. Mail Ton gerust op info at autodomus.nl als je belangstelling hebt voor zijn software.

Maar natuurlijk wil ik jullie graag ondersteunen bij de ontwikkeling van de plugin als er vragen opkomen of om het bijvoorbeeld te testen.

Heino Peters
wimmer
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Fri Oct 12, 2007 10:15 pm
Location: Netherlands

Pluginteresse?

Post by wimmer »

Een plugin voor Homeseer lijkt me een goed idee. Bij mij ligt de zaak ook een beetje stil omdat de software ontbreekt en ik nog niet de tijd gevonden heb om me hier in te verdiepen.

When it is good, try to make it better, use it only when it is best!!
ratje
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sun Dec 09, 2007 2:36 pm
Location: Netherlands

Re: Pluginteresse?

Post by ratje »

Het is reeds zo lang stil op dit forum.Weet er mischien iemand of er al enige vorderingen gemaakt zijn in verband met de plug in voor Homeseer.Ben zelf niet zo een fantastische programeur,heb zelf wel de enkele printjes aangekocht enze aan het werken gekregen met het testprogramma van DMB .Maar het lijkt me ideaal om het systeem onder Homeseer te laten draaien.Bedankt bij voorbaat voor enige reactie.
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Re: Pluginteresse?

Post by Tiz »

Dit idee is gestart vanuit Digit die mij heeft gevraagd om gezamelijk deze plugin te creeren. Digit heeft namelijk al flink ervaring met HomeSeer plugins en ik heb ervaring met de HP Domotica maar weer niet met HomeSeer plugins. Omdat er in onze ogen maar een zeer beperkt aantal mensen interesse heeft getoond in deze t,hread hebben wij besloten het niet verder op te pakken. Ik weet niet of er andere intiatieven zijn gestart maar deze is dus zonder gevolg gebleven.
Als er toch veel meer interesse is dan blijkt uit deze thread raad ik geinteresseerde aan om dit alsnog hier aan te geven, wellicht kunnen we dan alsnog iets starten (ik praat wel een beetje voor mijn beurt, want dit heb ik nog niet met Digit overlegd.)
Mathijs
ratje
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sun Dec 09, 2007 2:36 pm
Location: Netherlands

Re: Pluginteresse?

Post by ratje »

Bedankt voor dit snelle antwoord Tis.Spijtig voor het feit dat er zo wijnig intresse is voor deze plugin.Met de hardware van het boek en het domoticasysteem heb ik geen probleem ,het grootste probleem voor mij is software te vinden om dez hardware aan het draain te krijgen.
Iets in de aard van Homeseer zou daarom ideaal zijn in mijn ogen.
Het moet zelfs niet zo uitgebreid zijn als HS.Dus als jullie een ander alternatief hebben, graag meer informatie.

Grtjes. Ratje
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Re: Pluginteresse?

Post by Tiz »

Ratje,
volgens mij kun je het beste contact opnemen met Ton Buurman (zie ook post http://domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=30&t=2986 Hij is in ieder geval verder dan ikzelf ben en is (what's in a name) de buurman van Heino Peters geloof ik. Zowel hijzelf als Heino gebruiken zijn software om diverse zaken in huis aan te sturen. En destijds (de post is al een half jaar oud) zocht Ton nog testers. Hoe open hij uiteindelijk is/wordt als zijn software af is, kan ik natuurlijk niet aangeven. Dat weet ik voor mijn eigen software ook nog niet (die overigens nog zeker niet ver genoeg is om zomaar te gebruiken)
Groeten, Tiz
Mathijs
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: Pluginteresse?

Post by Rebel »

Misschien is dit niet de juiste plek, maar ik las hierboven dat Mindbender bezig is met een Remeha plugin.
Nu staat dit al lang en hoog in mijn wensenlijstje dus wil ik het toch maar voorzichtig proberen hier;
Is er al voortgang met je Remeha plugin?

Alvast bedankt,
Arjo
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”