Veiligheid / Keuring

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
wr0x
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Wed Jan 14, 2009 12:01 am
Location: Belgium

Veiligheid / Keuring

Post by wr0x »

Dag allen,

Stel ik wil dit systeem gebruiken in een kamer / mijn huis als hoofd-domotica-component.
Mocht er iets misgaan (bv. brand) gaat de verzekering dan de kosten nog dekken of zal er gezegd worden dat het mijn eigen schuld is door het gebruiken van (ongekeurd?) materiaal. Ik meen mij te herinneren dat ik ergens op dit forum iets had gelezen dat dit het geval zou zijn, maar ik vind deze post niet meer terug :oops:

Mocht dit het geval zijn, is er een mogelijkheid om dit alles gekeurd te krijgen zonder extreme kosten, aanpassingen?

groeten,
Wr0x
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Re: Veiligheid / Keuring

Post by Tiz »

Ha Wr0x,
bij mijn weten is deze keuring niet zomaar te verkrijgen en zijn er zowel een hoop werk als kosten mee gemoeid. Zelf ben ik bezig om het Heino Peters netwerk met name te gaan gebruiken voor sensoren en in ieder geval alle 230V schakelwensen met andere hardware uit te voeren. Als je daarmee rekening houdt tijdens het programmeren van je software is dit niet zo'n probleem. Er is al aardig wat gedocumenteerd over de protocollen van andere standaarden. (denk aan Z-wave, plugwise, RFXcom).
Mathijs
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”