Interface voor MisterHouse onder Linux

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
rveld
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Mon Jan 21, 2008 7:58 pm
Location: Netherlands

Interface voor MisterHouse onder Linux

Post by rveld »

RDZNL,

Ik las in de vorige posts dat je bezig bent/was met het schrijven van een interface voor MisterHouse onder Linux en het Domotica projekt van HP.
Heb je deze interface werkend gekregen, of ben je alweer overgestapt op andere (betere) software?

Rob
User avatar
RDNZL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1008
Joined: Sun Sep 24, 2006 1:45 pm
Location: Dordrecht, The Netherlands
Contact:

Interface voor MisterHouse onder Linux

Post by RDNZL »

rveld,
ik heb de basis routines in perl geschreven in lib/Domotica.pm triggered input (met nieuwe firmware) binnen misterhouse werkt, en zeer snel. Klikken op een knopje en het object veranderd direct van status.

Alleen uitgaand moet ik nog testen, en een juist framework schrijven waarbinnen de diversen inputs/outputs gedefinieerd worden (mht tables), ik zal van het weekend eens kijken of ik ook dat gedeelte werkend krijg.

gebruik je al misterhouse voor je domotica? misschien kunnen we anders samen aan werken als je dat wilt.
rveld
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Mon Jan 21, 2008 7:58 pm
Location: Netherlands

Interface voor MisterHouse onder Linux

Post by rveld »

RDNZL,
Ik ben nog niet zo lang bezig met Domotica, tenminste ik noem het het aansturen van wat X10 spullen met "blue lava" en een aantal shell scripts niet echt Domotica.

Op zoek naar een goede basis om diverse systemen te combineren, ben ik er al snel achtergekomen, dat er niet iets panklaar op de plank ligt, en het er meestal op neerkomt om het zelf te schrijven.

Ik ben zodoende ergens Misterhouse tegen gekomen en dat ziet er veelbelovend uit, maar er zit een hoop "meuk" in waar ik niet echt op zit te wachten. Verder spreekt me de mogelijkheid om alles in een mysql db te zetten erg aan. Ben alleen benieuwd of je dan nog voldoende snelheid haalt?

Samen aan werken geen probleem, moet me alleen nog wat verder verdiepen hoe de structuur van Misterhouse in elkaar zit. Perl programmering heb ik niet zoveel ervaring in, wel c, c++, php/mysql en nog wat ander spul.
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”