LCD problemen

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
MarkieMark
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Mon Sep 13, 2010 12:35 am

LCD problemen

Post by MarkieMark »

Ik ben zelf ook begonnen met het realiseren van een domotica systeem. Na de prints en onderdelen te hebben gekocht heb ik alles in elkaar gezet en werkend gekregen (erg leuk!). Met de testsoftware kan ik connecten met de Domotica Interface module en daarna ook de IO module koppelen. Als actoren een 8tal leds aangesloten op de uitgangen en het werkt (nog leuker!)

Echter als ik de Domotica Interface module aansluit doet het LCD display het vaker niet dan wel, een aantal keer de voedingstekker loskoppelen werkt meestal wel, als het display eenmaal werkt, blijft hij gedurende de tijd dat de stroom niet wordt onderbroken ook prima functioneren. Ik zag dat in de verschillende releases van de domotica software dit probleem wel genoemd wordt maar ik kan zelf zo niet zien waarmee dit verhelpen is (timing probleem?)

Bij de IO module krijg ik het LCD display altijd werkend maar er worden alleen vreemde tekens weergegeven, ik zie dat de informatie (tekens) gestuurd worden maar deze verschijnen als vreemde tekens op het scherm. Het heeft tot nu toe eenmaal wel gewoon gewerkt (toevalstreffer!) maar daarna heb ik het helaas niet meer voor elkaar gekregen.

Dit lijkt me geen hardware probleem maar een timingsprobleem in de software, kan iemand mij hierbij helpen?

Hartelijk dank alvast!
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”