Nieuw met domotica

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nieuw met domotica

Post by Mdamen »

Ik ben nieuw met domotica. Vorige week heb ik een tweetal producten besteld om mee te gaan testen:
<ul><li> De CM11-USB van Marmitek </li><li> De LM12 van Marmitek </li></ul>Nu zijn de producten vandaag binnen gekomen. Na wat spelen had ik het eindelijk voor elkaar om de lamp (in dit geval een bureaulamp voor de test) aan en uit te zetten [:D] Hiervoor heb ik "heyu" onder linux gebruikt.

Ik vind echter dat het schakelen heel erg traag gaat (het duurt zeker 5 tot 10 seconden) is dit normaal? Zo niet, wat kan een mogelijke oorzaak zijn? Of heb ik hier gewoon duurdere (of betere) apparatuur voor nodig?

Uiteindelijk wil ik toch naar Xanura producten toe omdat ik ook de status wil kunnen uitlezen van de apparatuur. Nog een aantal vragen die ik heb over de Xanura producten:
<ul><li> Heeft Xanura ook adapters beschikbaar zoals Marmitek? </li><li> Kan ik de bestaande CM11-USB interface gebruiken om Xanura producten te schakelen en uit te lezen? Of heb ik dan de CTX35 nodig? </li></ul>Daarnaast nog een vraag over de plugwise producten: zijn deze tegenwoordig al linux compatible? Zoals ik uit de forums kan opmaken volgens mij nog niet...

Alvast bedankt voor alle antwoorden [:)]
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Nieuw met domotica

Post by Bwired »

Hoi,
Nee je lamp moet in principe binnen 1 seconden schakelen.
Waarschijnlijk geeft je computer storing op het 230 volt netwerk, dan kunnen er rare dingen gebeuren.
Probeer eens een ander stopcontact, voor goed gebruik van X10 moet je eigenlijk eerst je netwerk controleren op mogelijk storende apparaten.
Je kunt dan, indien nog filters gebruiken.