Thermostaat via internet aanzetten

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Woeka
Starting Member
Starting Member
Posts: 41
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:50 am
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Woeka »

Ik heb zelf wel eens een Siemens M35 (die van de postbank) met een datakabel aan mijn compu gehangen. Die M35 kost je bijna niks, als je hem niet zo gratis kan krijgen of nog ergens hebt liggen en die datakabel kosten niet veel meer via ebay of je kunt zelf iets klussen.

Daar kun je in windows dan naar telnetten en met behulp van AT commando's van alles mee doen. (http://www.nobbi.com/atgsm.htm)

Ik heb er ook eentje waarvan ik aan de + en - een molex stekker heb gezet dus kan hij nu direct aan de compu hangen zonder dat ik iets hoef op te laden. Ik had hem aan een linux compu hangen en kon dan via een website sms-jes versturen met behulp van SCMxx (http://www.hendrik-sattler.de/scmxx/). De sms-jes die ik ontving stopte ik in een mysql-db. (helaas niks on te laten zien atm.)

Met een beetje kluswerk kun je ook wel een standalone iets maken met een uc. http://pei.ucc.ie/daithi/construction.html

<font size="1">><font color="beige">edit typos</font id="beige"></font id="size1">
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Edwin2008 »

@mgizmo (mail link werkt niet)
Ik heb 2x M20 kunnen bemachtigen. Helaas niet voor de op de site genoemde prijs. Heb je nog interesse in n?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by edwin2008</i>
<br />@mgizmo (mail link werkt niet)
Ik heb 2x M20 kunnen bemachtigen. Helaas niet voor de op de site genoemde prijs. Heb je nog interesse in n?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Edwin, ik heb mijn emailadres gewijzigd in mijn profiel, maar volgens mij is dit niet het probleem. Het emailadres dat ingevuld is, zou gewoon moeten werken. mail even ajb naar ...en we hebben beeld...
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Maarten »

Ik had een vraag hoe kan ik de M20 aan homeseer kopelen is daar een tool voor of een plugin?
Heb vanaf vandaag een M20 voor 30 euro!! best een kopje met antena er bij
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Herbus »

Maarten,
Zie: http://board.homeseer.com/forumdisplay.php?f=901 voor een SMS connector. De M20 wordt nog niet ondersteund maar met de manual van Siemens en de op internet beschikbare info moet het mogelijk zijn om hem aan de praat te krijgen.
Herbus
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Maarten »

Ik zag dat jij ook in het forum had gereageerd!!! ik zal het ook eff in de gaaten houden daar zo hoop dat er snel iets is!

ga zelf ook wel eff zitten zoeken of ik wat kan vinden en misschien kan Bwired ons een beetje opweg helpen:P
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Herbus »

Maarten, ik heb van Bwired al wat info ontvangen. De vb scripts van de SMS connector van Stipus lijken eenvoudig aan te passen. Zeker als je de manual van Siemens erbij houdt moet het haast wel mogelijk zijn om de connector aan de praat te krijgen.
Ik zal van de week een poging wagen.
Herbus
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Barlow »

Mijn vader heeft een zomerhuisje met minimale voorzieningen (geen telefoon of Internet aansluiting). Hij vroeg mij naar mogelijkheden om de CV op afstand te kunnen inschakelen zodat hij in een voorverwarmd huis aankomt. Ik herinnerde me deze post en vind de Conrad oplossing wel een geschikte.

Nu heb ik geen idee wat voor merk en type ketel en thermostaat er in het huisje zitten, maar ik heb wel een schema toegestuurd gekregen. Hieruit leid ik af dat er een OpenTherm aansluiting op de ketel zit, maar ik kan niet goed beoordelen of er nu ook een potentiaalvrije aansluiting op zit die ik zou kunnen gebruiken.

Ik heb het schema even aan deze post geplakt en als ik zo kijk dan zie ik ter rechterzijde (blok X10) een aansluiting (3 en 4) waarop een draadbrug zit, die dient te worden verwijderd bij het aansluiten van een kamerthermostaat. Dit lijkt mij het goede aansluitpunt. Kan iemand dat bevestigen? Als ik de Conrad GSM unit hierop aansluit, gaat de ketel dan naar een vooraf ingestelde, constante temperatuur of hangt dit af van het type thermostaat?

Alvast bedankt voor het advies!
Barlow

<b>Download Attachment:</b> [img]images/icon_paperclip.gif[/img] Schema-CVKetel.pdf<br />93.44 KB
Lempens
Member
Member
Posts: 265
Joined: Wed Dec 12, 2007 1:24 am
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Lempens »

<s>Volgens mij mis ik een linkje naar een document. </s>

Normaal zit er ook een aansluiting op voor een aan/uit thermostaat. Maar het zou dan eerder moeten zijn dat je een draadbrug kunt plaatsen om hem constant te laten branden ipv dat er constant een draadbrug zit.
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Barlow »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lempens</i>
<br />Volgens mij mis ik een linkje naar een document.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Kwam er achter dat dit een issue met Firefox is. Heb het document nu met IE aan de post kunnen plakken.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Normaal zit er ook een aansluiting op voor een aan/uit thermostaat. Maar het zou dan eerder moeten zijn dat je een draadbrug kunt plaatsen om hem constant te laten branden ipv dat er constant een draadbrug zit.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ik ga er vanuit dat de draadbrug is verwijderd toen de thermostaat werd aangesloten (kan dit voorlopig niet live checken).
Lempens
Member
Member
Posts: 265
Joined: Wed Dec 12, 2007 1:24 am
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Lempens »

Volgens mij moet je het conrad setje tussen de ketel en de thermostaat zetten. Zodat je de verbinding maakt of breekt, met je conrad set. En je de temperatuur instelt met je thermostaat. Zodra deze dan zijn temperatuur heeft breekt hij de verbvinding weer. Tot het kouder word.

Als je het pand dan verlaat zul je weer een berichtje moeten sturen, zodat de verbinding verbroken is. Als je de thermostaat omlaag draait, (ook een manier van uitschakelen), zul je hem de volgende keer niet vooraf al warm kunnen hebben.
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Barlow »

Tsja simpel en effectief! (dat ik daar zelf niet opgekomen ben) [:D]
Dank je!
julien
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Tue Aug 11, 2009 6:15 pm
Location: Belgium

Thermostaat via internet aanzetten

Post by julien »

Heeft iemand uit Belgie ondervinding met de Conrad module GX106.
Ik heb die module getest, maar die werkt niet met SIM kaarten van belgische providers. Met welke kaarten uit Nederland werkt deze wel ?
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

Thermostaat via internet aanzetten

Post by Barlow »

Deze module werkt met zowel KPN als Vodafone sim's.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Thermostaat via internet aanzetten

Post by AshaiRey »

Is er ook een oplossing voor een modulerend systeem. Ik heb namelijk een nefit ketel die aangestuurd wordt dmv een thermostaat die een modulerend signaal geeft.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”