Rfxpulse

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Rfxpulse

Post by simjoc »

Ik had een vraagje aan jullie:

Ik heb sinds kort eindelijk mijn Rfxcom receiver aan de praat gekregen! ik heb echter een klein probleempje waar ik zelf niet uit kom, ook niet met de zoek functie.

Er zijn steeds vreemde waardes in mijn grafiek, spontaan 50.000 kWh. Waar zou dit door kunnen komen? Ik had al gekeken of het vb event te vaak word gedraaid, maar dit is niet het geval. De waarde die bij het status overzicht staat klopt wel. hieruit kan ik concluderen dat het iets met Rfxgraph te maken heeft.

Ik heb een foto bijgevoegd om het wat duidelijker te maken. Alvast bedankt.

Image
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Rfxpulse

Post by DJF3 »

Simjoc,

- Wat staat er in het status veld van dit device in HomeSeer? (ook 50000?)
- Ga naar de RFXCOM configuration van je RFXpower en stel 'divide by' in op 1000

Als het eenmaal goed werkt dan kan je met MS-Access in de RFXCOM.mdb database kijken om de waarden handmatig bij te werken.

Groeten
DJ
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Rfxpulse

Post by simjoc »

Dat is juist het vreemde, in het statusveld staat het juist wel goed.
De divide by instelling stond al op 1000.
Ik kan het constant handmatig bijwerken, maar dat is natuurlijk niet echt handig.

Het lijkt wel of de event trigger te vaak word gedraaid, maar in de log staat dat dat niet zo is.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Rfxpulse

Post by DJF3 »

Simjoc,

Welke waarden staan er in de Access Database? (maak even een kopie van \HomeSeer 2\Data\RFXCOM\RFXCOM.mdb en open deze in MS Access). Kijk in de tabel power of daar vreemde waarden in staan.

Ik heb volgens mij wel eens een probleem gehad met de Regional Settings van mijn Windows OS. Daardoor worden values als 101,234 en 101.234 (punt of komma) verschillend opgeslagen
Voorbeeld:
101,234 staat dan in de DB als 101234 en
101.234 staat in de DB als 101.234 (zoals t hoort).

In de DB kan je ook precies zien wanneer de nieuwe records aangemaakt zijn (rfxtime). Sorteer de DB dan op 'ID'.

Groeten!
DJ
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”