Welk aansturingssysteem ?...

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

Bert,

Dat is mij bekend ja. Alleen ik moet dan wel zo'n ontvanger hebben.. Maar deze schijn je te kunnen bestellen op RFXCOM.com Nou nog achter komen waar deze staat op die site .. Erg onoverzichtelijke site namelijk :)
HeinrichH
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Thu Nov 27, 2008 5:19 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by HeinrichH »

User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by b_weijenberg »

Ik weet dat met alle mogelijke configuraties het onoverzichtelijk is en daarom had ik je de vorige keer deze link al gegeven: http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2028

Als je nu niet meer dan een ontvanger wilt hebben kies je een 433.92MHz ontvanger in deze categorie: http://www.rfxcom.com/receivers.htm#80002
Kies daar een USB versie of 1 van de Ethernet versies.
Als je later een zender wilt toevoegen en je hebt voor een 80002 USB versie gekozen dan kan je later een USB 80005 zender toevoegen.
Als je een Ethernet versie neemt en later een zender wilt toevoegen kies dan een 2 port versie, 83003, 82003 of 84003. Je kunt dan later een 70031 zender module toevoegen.
Een 40079 Visonic Slave kan je later zowel aan de USB receiver als de aan de Ethernet versie toevoegen.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

b_weijenberg,

Nou ik heb eindelijk mijn rfxcom ontvanger binnen, de 80002 usb versie heb ik. Nou is het nog ff uitvogelen of ik de sensors die ik momenteel heb hierop werkend kan krijgen. Gebruik nu jouw plug-in in homeseer.. Ik laat het wel weten of ik er zelf ben uitgekomen. Nogmaals bedankt voor je informatie hierboven.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

weird, het zal waarschijnlijk aan mij liggen.. Maar ik kan geen devices toevoegen 'no devices found to add' waarschijnlijk zal ik wel de verkeerde sensors gebruiken. Ik test het nu momenteel uit met de DS90 D/W sensor. Volgens mij zou deze toch moeten werken?... Wat me ook opviel is dat bij de 80002 receiver waar achter een groen lampje zit, deze niet brand.. Neem aan dat dit wel de bedoeling is?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by b_weijenberg »

ik heb je een PM gestuurd!

Gebruik eerst RFreceiver eens om te testen of de ontvanger werkt. Stop Homeseer wel eerst voordat je RFreceiver opstart!
Variable length mode en X10 enabled.

Trek de telescopische antenne volledig uit (ongeveer 30cm)

In Homeseer ook X10 enabled voor de ontvanger.
Zet "Use extended sensor address" aan op de Securti config page.
Laat de DS90 een signaal versturen,
voeg de DWS[xxx]S toe bij de Security config.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Jeroen Bartels »

Hey Bert,
Ik lees hier dat de huidige receivers weer een telescoopantenne hebben. Mijn tranceiver (87005) heeft een klein antennetje en een 'geel draadje'. nu is het zo dat in mijn gewone rijtjeshuis de KAKU remotes wel door de KAKU devices opgepakt worden maar niet door de RFXCOM module.
Kan ik dan niet beter ook een telescoopantenne gebruiken?
Groeten,
Jeroen
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Alexander »

[offtopic]wel leuk om te lezen dat sommige niet weten wie bert is..hihi[/offtopic]

Niets te vinden momenteel op marktplaats m.b.t. Visonic sensors :(
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

Wie is Bert dan? :-)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Digit »

Volgens mij weet je dat zeker al sinds 27 February 2009 : 13:50:19 :-)
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

hehe, ja ik weet dat Bert onder de naam b_weijenberg hier zit.. maar wie hij precies is... :)
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by b_weijenberg »

Jeroen,

Alleen de receivers hebben een telescopische antenne.

Een andere antenne aan de zender geeft verbetering maar... De zender is met de draadantenne gecertificeerd en mag officieel niet van een andere antenne voorzien worden. Daar komt bij dat de zender maar een heel beperkte hoeveelheid packets verstuurt om de ether niet al te veel te vervuilen. Als je op een afstandbediening drukt komen er al gauw veel meer packets uit.

Plaats de zender ook niet te dicht bij metalen objecten en leidingen. Houd, indien mogelijk, minstens 1 meter aan.

Bert
apoeran
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:18 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by apoeran »

Hoi allen,

Ik haak maar even aan bij dit topic aangezien het veel lijkt op mijn vraag. Ik heb op dit moment de CM15 op het oog. In deze topic zie ik eigenlijk dat niemand dat echt een serieuze optie vind (ja Bert heeft het even geopperd maar voor de rest heeft niemand daarop ingehaakt) maar volgens mij heeft de CM15 ook internet mogelijkheden en kan je alles via macro's oplossen en als ik het goed begrepen heb kun je zelfs ontwikkelen (moet ik toegeven dat ik deze informatie van de www.x10.com pagina heb en is dus een amerikaans spul)

Kan iemand mij misschien in het kort vertellen wat nou precies het grote voordeel is van homeseer en housebot t.o.v. CM15. Daarnaast, is er ergens een locatie waar ik een van de drie pakketten kan bekijken (het liefst alle drie)?

Alvast bedankt voor de moeite!
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by Reemster »

Hey apoeran,

Ik heb de CM11a maar bij mij doet die erg moeilijk omdat het via een com1 (poort) gaat.. Deze werkt bij mij niet echt stabiel, weet niet of dit bij jou het geval gaat zijn.. De cm15 heb ik nooit getest, dus daar weet ik weinig van af. Maar denk dat de mogelijkheden niet enorm groot zijn, t.z.t ga je toch waarschijnlijk tegen beperkingen aan lopen. Ik raad je aan om via RFXCOM je lampen te gaan schakelen, en Homeseer te nemen. Met homeseer kan je aardig wat, en RFXCOM is (vind ik) persoonlijk betrouwbaarder. (RFXCOM = draadloos, CM11a/15 is signaal via het lichtnet)

Over Housebot: Ik heb Housebot nooit getest. Het is aanzienlijk goedkoper dan Homeseer, dat dan weer wel.. Maar 't support van Homeseer is gewoon sneller/goed.

Homeseer kan je downloaden, en testen (30 dagen) Bij housebot kan dit idem. Bij CM15 weet ik het niet.. Maar de interface van CM12 is ook erg beperkt, en log.. Weet niet of dit anders is bij de CM15. Waarschijnlijk iets uitgebreider.

(ik ben nog erg groen w.b.t. domotica/hardware. Dus mocht ik iets gezegd hebben wat niet klopt, alvast sorry daarvoor :) )
William.abbo
Member
Member
Posts: 105
Joined: Sun Mar 08, 2009 11:05 pm
Location: Netherlands

Welk aansturingssysteem ?...

Post by William.abbo »

CM15, heb ik hier een tijdje mee gespeeld, hij ligt nu op zolder (geloof ik [:)]). Is absoluut geen top-ding, X10 gevoeligheid ver onder de maat, en dat geld ook voor het RF-deel, niet doen dus zou ik zeggen.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”