PLC installeren (micromodules)

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
jwbuiten
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Mon May 21, 2007 3:55 pm
Location: Netherlands
Contact:

PLC installeren (micromodules)

Post by jwbuiten »

Ik ben een beginnende domotica gebruiker, en ben wat aan het zoeken naar betrouwbare en gemakkelijk installeerbare oplossingen om mijn lampen aan/uit te schakelen.
Mijn interesse voor PLCBus is inmiddels gewekt om de prijs, snelheid en mogelijkheden.
Om niet te ingewikkelde dingen uit te halen wil ik eigenlijk mijn bestaande schakelaars blijven behouden, en dus via 2 manieren mijn lamp aan/uit te doen: via de pc (usb interface) en via de bestaande schakelaars.
Is dit mogelijk? Ik heb ook al gezocht in de documentatie van PCLBus en heb onderstaand diagram gevonden:
Image

Hier is de 2267E-1 een fixed versie en de 2267E-2 een oplossing zoals ik hem zou willen, alleen lijkt het mij niet mogelijk als je de manuele schakelaar omhaalt dat het apparaat uberhaupt nog het apparaat/de lamp aan krijgt.
Wie kan mij hier wat licht in de duisternis geven?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

PLC installeren (micromodules)

Post by Digit »

Je kunt geen 2267-1 kopen noch een 2267-2; alleen een 2267, voor het geval je dat soms denkt. Afhankelijk van wat je wil, gebruik je deze module volgens methode 1 of methode 2. En inderdaad, bij methode 2 zul je, als de switch open is, het apparaat never nooit meer aan kunnen krijgen via je USB interface. Lijkt mij persoonlijk niet handig. Waarom zou je dat nl. willen?
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”