Blradar / Doomotion enz..

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Blradar / Doomotion enz..

Post by Reemster »

OKE *zucht* Ik probeer al weken voor elkaar te krijgen om meerdere motion sensors op 1 event in te stellen in homeseer.. Want 1 sensor op alle verlichting werkt gewoon niet, omdat de kans groot is dat de verlichting na 10/15 min uitgaat. Nou weet ik dat er plug-ins zijn die hiervoor gemaakt zijn... maar die zitten toch ingewikkelder in elkaar dan ik had verwacht. Zoals Doomotion daar kom ik niet uit (en ja heb de handleiding gelezen) ook BLradar werkt niet..


Aangezien ik Homeseer nu wel voor 99% snap dacht ik.. laat ik maar gewoon tig events aanmaken bla bla.. maar dit werkt ook niet, want Homeseer crasth dan gewoon na 10 min, wegens dat die gewoon teveel moet doen waarschijnlijk. 1 lamp aansturen op 3 sensors met events werkt wel, maar 6 lampen ontvangers aansturen schijnt iets teveel te zijn..

Hoe doen de ervaren users het hier? want neem aan dat hun meer sensors op hun lampen hebben gezet?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Blradar / Doomotion enz..

Post by RdP »

Ik gebruik doomotion en dat werkt bij mij goed.

Kan je mij eens precies uitleggen wat er moet gebeuren en wat voor sensors je gebruikt ??
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Blradar / Doomotion enz..

Post by Peterpc »

Ik heb in HS een virtual device voor elke ruimte.
Deze gaat aan als er beweging op de sensor in die ruimte is.
Hij gaat uit als er beweging op een sensor in een aangrenzende ruimte is.
Op die manier is de kans dat je lamp uit gaat omdat je niet beweegt vrij klein geworden.
Ik heb dan een event die de verlichting aan doet als het donker is en de virtual device aan is.
Een ander event doet het licht uit als het weer licht is of virtual device bijvoorbeeld 20 minuten uit is.
Dit heb ik zo gemaakt voor elke ruimte.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Blradar / Doomotion enz..

Post by Reemster »

Ik heb 6 lampen ontvangers voor iedere lamp in mijn woonkamer. Nou heb ik 3 motion sensors opgehangen door heel de woonkamer richting keuken enz.. Denk dat het nog te weinig is, want heb best een grote woonkamer maar dat merk ik vanzelf wel. Ik heb 1 MS18 motion sensor, en 2 Visonic motion sensors.

Na 15 min als er geen beweging is gedetecteerd moet het verlichting uit gaan.. Maar als er natuurlijk voor die 15 min wel beweginig geconstateerd wordt moet het verlichting aanblijven, aardig basic dus, maar ik krijg dit dus niet voor elkaar met Doomotion..


Als ik een Virtual device aanmaak. Bijv. de Motion sensor MS18 in DooMotion, blijft deze staan als "unknown" op de home pagina van Homeseer. Ook bezit ik niet de kennis van het programmeren, dus vandaar dat DooMotion afvalt.. Heb ook in de helpfile gekeken van Doomotion, maar die is zo onoverzichterlijk, daar kan ik echt geen woord aan vast knopen. Heb ook al gezocht naar video tutorials van Doomotion (youtube ofzo) maar deze zijn nooit gemaakt waarschijnlijk.. Misschien wel omdat het eigenlijk zo simpel is, dat dit niet nodig is ;)
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Blradar / Doomotion enz..

Post by Herbus »

Ik heb dat opgelost door een event aan te maken met de volgende actions:

- remove delayed device action voor: Schemerlamp
- device command: Schemerlamp On
- device command: Schemerlamp Off Delay 00:10:00

Zie ook post:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?T ... hichpage=1

Werkt bij mij prima.

<font size="1">
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Blradar / Doomotion enz..

Post by Reemster »

ja ik dacht dat homeseer niet teveel events aankon (hoewel homeseer hier natuurlijk voor gemaakt is) wat nou blijkt... in me pc zat slecht geheugen, deze vervangen en alles werkt perfect met de event(S) :) dus dit probleem ook weer opgelost
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”