Betrouwbare alarminstallatie. Welk systeem??

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

beets
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Sun Aug 09, 2009 11:35 am
Location: Netherlands

Betrouwbare alarminstallatie. Welk systeem??

Post by beets »

We hebben het pand beoordeeld op plekken waar een inbreker binnen zou kunnen komen (een raam op de 3e etage zonder balkon ervoor, is niet interessant). Dus we hebben op die plekken bewegingssensoren hangen en /of een gordijn (smalle detectiestrook, die als je die onderbreekt een signaal geeft)

Voor brand hebben we gekeken naar de gevaarlijke plekken
- kelder (cv-ketel)
- trappenhuis
- serverruimte

idem ophangen systeemkast (verstopte plek evenals tel.alarmmelder)
idem codebedienpaneel (daar waar men langs komt)
idem toeters en bellen (Je komt om van de herrie als je ergens in het pand bent en je loopt echt gehoorschade op als je je handen niet voor je oren houdt)meerdere herieschoppers dus
idem lampen die aan gaan en knipperlichten die af gaan.
tenslotte alles voorzien van anti-sabotage (dus sloop je ergens iets.. gaat het alarm ook al weer af).
Oh ja.. en stroomloos zetten werkt ook al niet, alles zit achter een UPS.
We zijn wel redelijk opgeleide techneuten (alleen geen echte elektro-techneuten). Dus daar hebben we best wel over nagedacht.

Alleen die ... valse alarmen (en dat telkens op zelfde sensor). Ik wilde eerst het geheel systeem vervangen maar ga nu -denk ik- alleen die ene sensor te lijf.
Die sensor ga ik nu dus vervangen door een andere sensor en daarvoor zoek ik dus welke...
Ik denk dus PIR (snap nu eindelijk waar die naam voor staat) met een anti-sabotagevoorziening die zwakstroom kan schakelen. (blijft welke, want ik heb geen idee welke spanningen er gebruikelijk zijn binnen de beveiligingswereld. ik denk iets van 12 of 24 Volt.
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Betrouwbare alarminstallatie. Welk systeem??

Post by Herbus »

Als een PIR de nodeloze alarmen veroorzaakt zou ik niet het hele systeem vervangen maar alleen de detector overbruggen of vervangen.
Vervanging zou ik van hetzelfde merk/type doen. De kans dat professionele detectoren zoals van GE/Aritech op Elro werken acht ik niet zo groot.

Herbus (Jos)
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”