CM11 of CM15

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Locked
joris
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Sun May 17, 2009 10:30 am
Location: Netherlands

CM11 of CM15

Post by joris »

Heeft iemand ervaring met de CM15? Heeft deze ook na verloop van tijd kuren? of is deze stabieler....
Eric J
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Jul 21, 2009 10:25 am
Location: Netherlands

CM11 of CM15

Post by Eric J »

Ik heb sinds een paar weken een CM15, met activehomepro en een easy icon10RF als afstandsbediening. Ik heb een aantal problemen, die volgens mij enkel te wijten zijn aan de easy icon. Ik heb hem al een keer moeten resetten, omdat de X-10 RF commando's die verstuurd werden, niet meer overeen kwamen met de codes. Dit is te zien aan het activity log in active home pro. Lange verhaal kort: volgens mij werkt de cm15 prima. Vergeet niet het apparaat aan de stroom te houden. De 9 volt batterij is echt binnen twee dagen leeg. Activehomepro werkt tot nu toe bij mij naar tevredenheid, en doet wat ik wil. Het is niet altijd eenvoudig om macro's zo in te stellen dat eea precies werkt....
Jeffke
Starting Member
Starting Member
Posts: 41
Joined: Sun May 18, 2008 10:44 am
Location: Netherlands

CM11 of CM15

Post by Jeffke »

Heb zelf een hele tijd de CM11 gehad, en ben vervolgens naar de CM15 gegaan. mijn (korte) ervaring was dat de CM11 beter reageerde, De CM11 leek de berichten beter te ontvangen (gevoeliger). Volgens mij, als je hier op dit forum op CM15 zoekt vind je meerdere met dezelfde mening. De reden waarom ik over 'korte' ervaring spreek, is dat mijn CM15 na circa twee maanden ontplofte (ik ga er even vanuit dat dit gewoon pech was, en dat dit niet iets is wat met andere CM15's gebeurt [:o)] )
Eric J
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Jul 21, 2009 10:25 am
Location: Netherlands

CM11 of CM15

Post by Eric J »

.... ik begin een beetje bang te worden van mijn CM15.... wordt regelmatig best wel warm.....
Wellicht een mogelijkheid om een draadje te openen specifiek voor de CM15....?
joris
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Sun May 17, 2009 10:30 am
Location: Netherlands

CM11 of CM15

Post by joris »

Dat klinkt niet erg hoopvol! CM15 is dus ook een geval apart.
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”