Toekomst Xanura?

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Locked
mathieu
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Fri Nov 06, 2009 12:38 pm
Location: Netherlands

Toekomst Xanura?

Post by mathieu »

Hallo,

Weer een newbie erbij op het forum :-) ik heb al zitten rondlezen op het forum en zou graag wat advies krijgen.

Het is de bedoeling om een domotica installatie in mijn nieuwbouwhuis in Rotterdam aan te leggen. De wandcontactdozen hebben we al verdiept laten uitvoeren maar er zit nu nog normaal schakelmateriaal in. Het is de bedoeling om uiteindelijk licht, verwarming, gordijnen, etc aan de domotica te koppelen.

Mijn plan was oorspronkelijk om Xanura te gebruiken. Nu lees ik dat ze zijn overgenomen en dat de toekomst nogal onduidelijk is. Is daar al meer over bekend? Heeft het nog zin om Xanura te kopen of kan ik dan beter naar 'gewone' X10 apparatuur van Marmitek kijken?

Verschillende posters merken op dat Marmitek een minder-dan-goede houding naar haar klanten heeft. Kan iemand vertellen hoe groot dat probleem is?

gelijk toch maar de onmogelijke vraag: is het wel zo'n goed idee om met X10 aan de slag te gaan? Ik heb een sterke voorkeur voor een bedraad systeem. X10 is zo ongeveer de enige optie als je een groot aanbod van (goedkope) apparatuur zoekt, klopt dat?

Alvast bedankt voor je hulp!

Mathieu
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Toekomst Xanura?

Post by Alexander »

Ik heb de laatste weken al mijn Xanura spul verkocht, omdat ik al niet tevreden was door het noise effect. Zodra een apparaat op 220 wordt aangesloten kun je problemen krijgen met de reactie van het X/A10 spul. Ik had bijv een probleem met mijn laserprinter. Dan zou ik een filter er tussen moeten zetten, maar dan ben ik wel even bezig (omdat er meerdere apparaten zijn die verstoringen kunnen geven). Dan loop ik iedere keer achter de feiten aan. Mijn vriendin weer over de zeik als het weer eens niet werkt (omdat ze bijv ergens een oplader van een mobiele telefoon heeft aangesloten). Nee, ik begin daar niet meer aan.

Ik zit nu lekker op Z-Wave en heb totaal niet te klagen. Sterker nog, mijn vriendin is er happy mee.

Overigens staat de koffie klaar in Rotterdam Nesselande, if you are interested.

Alexander
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Toekomst Xanura?

Post by Snelvuur »

Ben nu ook bezig met z-wave, als test gewoon een sensor en de lamp in de wc.. mijn vriendin vindt het prima. (beter gezegd, ze klaagt niet) en dat was hiervoor met x10/xanura wel het geval omdat ze dus al een half uur binnen was en dan pas het licht aan ging.

// Erik (binkey.nl)
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Toekomst Xanura?

Post by Post-IT »

Ik heb in dit topic een overzicht gemaakt van de alternatieven: http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=3644

Ik heb mijn huis afgelopen jaar ook opgebouwd met Xanura, en ben nu rustig aan bezig om het een en ander te gaan koppelen. Tot dus ver geen problemen met storing.

Ik ga misschien begin volgend jaar kijken naar een Zigbee alternatief, dus dan komt er een gigantische berg Xanura materiaal in de verkoop.
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Toekomst Xanura?

Post by Noel »

Waar kopen jullie de "z-wave" spullen?

--
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Toekomst Xanura?

Post by Alexander »

ezhome.nl

Alexander
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Toekomst Xanura?

Post by Bwired »

http://www.bwired.nl Online Home, Domotica, Home Automation. Weblog. http://blog.bwired.nl
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”