TS16 thermostaat met stadsverwarming?

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Locked
mathieu
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Fri Nov 06, 2009 12:38 pm
Location: Netherlands

TS16 thermostaat met stadsverwarming?

Post by mathieu »

Hallo,

Aangezien het koud begint te worden moet ik op korte termijn een nieuwe thermostaat installeren. Het probleem met de huidige is dat 'ie wel werkt maar dat er een nogal lomp grote kast voor staat :)

De nieuwe thermostaat moet dus met een externe sensor werken (geen zin om te gaan frezen, ook niet echt een handig plek om naartoe te verhuizen) en uiteindelijk via domotica (waarschijnlijk X10) aan te sturen zijn.

Ik kwam deze tegen op het forum: http://www.resconsys.com/products/stats/x10.htm. Hier zijn tot 3 extra sensoren op aan te sluiten, die naar wens de interne sensor overriden of aanvullen. Het ding is ook via X10 aan te sturen dus precies wat ik zoek.

Alleen hebben we hier stadsverwarming en nou vraag ik me af of dat nog problemen geeft. Kan iemand uitleggen of je dit apparaat zo op de stadsverwarming kunt aansluiten? De huidige thermostaat is een chronoterm Day Night Round Timer. Sluit ik de nieuwe thermostaat gewoon op 'zijn' draadjes aan en werkt het dan?

vriendelijke groeten,

mathieu
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”