thermostaat koppelen aan homeseer

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Locked
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

thermostaat koppelen aan homeseer

Post by I-1 »

Hoi,

Als eerste twijfel ik of dit een beginners vraag is ... maar goed mocht dit niet zo zijn ... excuses...

Is het mogenlijk om mijn thermostaat te koppelen aan HomeSeer?

Ik heb de Honeywell Chronotherm Vision (TH8100U1004)
http://www.honeywellbv.nl/?id=599

De bedoeling is dat ik bijvoorbeeld mijn tempratuur kan regelen en kan monitoren vanuit Homeseer?

Of zijn er andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast dank!
Iwan
evja78
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Sep 28, 2009 4:05 pm
Location: Netherlands

thermostaat koppelen aan homeseer

Post by evja78 »

Dit gaat beperkt lukken met de Vision. Je kan wel de zg `teleingang` van de thermostaat gebruiken om naar een vooringestelde temperatuur te gaan dmv het sluiten van een contact. Dit heb ik in gedaan met HS. Temperatuur haal ik van andere sensoren (Oregon via RFXcom). Ik heb de Tele instelling op 25 graden ingesteld, zodat ik dus vanuit homeseer altijd kan bijverwarmen. Heb een event die de teleingang 30 minuten inschakelt, en evt eerder uitschakelt als de oregon sensoren de juiste temperatuur detecteert. De vision zelf kan je niet uitlezen en waarden in homeseer weergeven of aanpassen.

Evja
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

thermostaat koppelen aan homeseer

Post by Alexander »

@Iwan: Gewoon overstappen richting Danfoss (http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=3132). Kan Enver het je zaterdag direct laten zien (hij heeft overigens in Nieuwegein ook stadsverwarming).

Het nadeel is namelijk als je nu met je thermostaat aan de slag gaat je nog steeds het probleem hebt dat je geen afzonderlijke ruimtes kan veranderen qua temp.

Alexander
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

thermostaat koppelen aan homeseer

Post by I-1 »

Met mijn Honeywell Chronotherm Vision gaat het dus niet werken ...of niet optimaal tenminste ...
Ik zal me er later wel weer in verdiepen dan ...
Moet eerst nog mijn IRtrans, Powermeting, Deurslot projecten netjes afmaken ...
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”