Inbouwraam voor KAKU

Forum about Click On Click Off (KAKU), Home Easy and related hardware.
Post Reply
JoopBanaan
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Sun Jan 04, 2009 4:32 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by JoopBanaan »

Ben net gestart met KAKU en wil graag bestaande wandschakelaars vervangen door WST-8800 en AWST-8802.

Nu heb ik 2 vragen:
<ul><li>Zijn er inbouwramen om 2 KAKU switches netjes naast elkaar te plaatsen? </li><li> Zijn er gewone (bedraade) schakelaars die je kwa uiterlijk kunt combineren met KAKU?
</li></ul>Past het inbouwraam van Jung http://www.waakzaamwonen.nl/catalog/pro ... raam-cd500?

Joop
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Inbouwraam voor KAKU

Post by TANE »

Kaku heeft ook inbouwmodules deze kan je dan gebruiken achter je huidige schakelaars.
JoopBanaan
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Sun Jan 04, 2009 4:32 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by JoopBanaan »

Dankje Chak voor je suggestie,

Ik zou een AMWR-210 achter de schakelaar kunnen monteren, echter de lamp is een 12V halogeen lamp met electronische trafo. De AMWR is niet geschikt hiervoor: een lage helderheid is niet mogelijk. Daardoor een ACM-300 nodig. Deze past niet samen met een standaard schakelaar in een wanddoos.

Zijn er nog truuks om AMWR-210 te combineren met een electronische trafo? Zelf had ik al een 15W gloeilamp parallel geschakeld aan de halogeen lamp. Maar waar laat ik een 15W lamp? OF kan ik een andere schakel truuk toepassen?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Kaku heeft ook inbouwmodules deze kan je dan gebruiken achter je huidige schakelaars.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Chak, nadeel hiervan is dat het signaal van de schakelaar toch niet verzonden wordt (naar bijv de RFXCOM receiver) ?
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Edwin2008 »

@mgizmo: had je mijn mailtje nog gehad?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by edwin2008</i>
<br />@mgizmo: had je mijn mailtje nog gehad?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ja ik heb je gisteren terug gemaild. Dat ik het erg waardeer dat je extra een besteld heb en dat ik graag je adres ontvang om na te gaan is of ik langs kan komen. Niet gehad schijnbaar?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Alexander »

Sterker nog, ik heb je eregisteren gemaild net voordat het gisteren werd, om 23:43 namelijk.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Alexander »

Ik zie het al, dat mailtje had ik bevestigd met "Ja", Daarop had ik gisteren een mail naar je verzonden, althans dat dacht ik. Ik denk dat ie nog in mijn postvak uit staat op mijn notebook. Ik zie hem namelijk niet in mijn webmail als verzonden item.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Inbouwraam voor KAKU

Post by Edwin2008 »

Geen punt, ik zie het mailtje wel. Nu maar weer on-topic ;)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Inbouwraam voor KAKU

Post by TANE »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JoopBanaan</i>
<br />Dankje Chak voor je suggestie,

Ik zou een AMWR-210 achter de schakelaar kunnen monteren, echter de lamp is een 12V halogeen lamp met electronische trafo. De AMWR is niet geschikt hiervoor: een lage helderheid is niet mogelijk. Daardoor een ACM-300 nodig. Deze past niet samen met een standaard schakelaar in een wanddoos.

Zijn er nog truuks om AMWR-210 te combineren met een electronische trafo? Zelf had ik al een 15W gloeilamp parallel geschakeld aan de halogeen lamp. Maar waar laat ik een 15W lamp? OF kan ik een andere schakel truuk toepassen?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik ben verder niet bekend met de mogelijkheden.
Is een andere trafo geen optie?
meeste moderne trafo's kan je wel goed dimmen.
Post Reply

Return to “Click On Click Off & Home Easy”