PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vincenttor »

Ja krijg netjes data binnen constant om de seconden of minder , ververs tijd van de webinterface.
Zal eens flush doen, draai overigens niet de laatste versie van homeseer, hou de laatste update nog even af aangezien het gene wat ik al had goed draaide.
Weet niet of het daar in kan zitten ?

Image

Ben al blij dat ik het tot zover werkende heb, de plugs zijn al wat ouder en ben in gevecht geweest om ze eerst te updaten naar de 2011 firmware, ze draaide nog op 2008 en daarmee worden ze niet zichtbaar in homeseer.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Zie je iets in de log?

En hoe lang heb je de plug-in nu draaien dan? Soms duurt het erg lang voordat devices zichtbaar worden in de energy log. Maar als je nu een flush doet, moet je morgen wel wat zien lijkt me. Welke versie HS 3 draai je precies?
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vincenttor »

Ah kijk nu nadat ik de flush heb gedaan komen de volgende meldingen :

Code: Select all

Feb-12 9:49:53 PM 	  	Error 	Energy data failed to be added to the energy database - see the log for possible reasons.
Feb-12 9:49:53 PM 	  	Error 	SQL Exception adding record(s) to the ENERGY database(0): SQL logic error or missing database table EnergyData has no column named Duration, Code=1 SQL=INSERT INTO [EnergyData] ([dvRef],[Direction],[Amount],[Amount_Start],[Amount_End],[Duration],[Rate],[UserCode]) VALUES (206,1,0.00225035422415933,'2016-02-12 20:00:00','2016-02-12 21:00:00',3600,0.13,0); 
Ook mist die een tabel genaamd Duration in het log dus blijkbaar.

Draait nu vanaf vanmiddag 15.00 ongeveer gok ik.
Versie zegt 3.0.0.217 maar het is de 3.0.0.218 Beta die ik als laatst erop heb gezet.

Kwam dit ook tegen : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=174974
Bij een gebruiker is na de energy.hsd te vervangen voor 1 die wel de tabel heeft opgelost
Alleen de dropbox download link is weg, even verder speuren maar ga er vanuit dat ik het werkende krijg als dat vervangen is.

Bedankt
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Volgens mij maakt HS3 zelf een nieuwe database aan als je deze weggooit. Stop HS3, rename de energy db en start HS3 weer.
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vincenttor »

Ja , zag ik inderdaad, bleef alleen het log overspoelen met dezelfde melding.
Er stond ook nog een backup file uit 2014 o.i.d. deze geplaatst in de plaats van die maar bleef dezelfde melding geven.

edit: na een reboot lijkt het log rustig te zijn.
Nog geen devices in energy log te zien, heb ook total log uitgezet.
Wacht wel even tot morgen, met goede hoop ;)

edit: plugin uit gezet want binnen een paar uur knalt me log file uit elkaar :roll:]


Edit: heb het goede bestand gekregen van iemand van het homeseer forum en nadat ik deze erin had gezet en HS restart had werkte het gelijk.

dropbox.com/s/o543uou7fbc6wr3/Energy.zi ... y.zip?dl=0
Dus voor de liefhebbers, hier is het werkende bestand.

Bedankt zover Steff

Werkt na enkele uren goed !
sebohans
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Mar 09, 2016 6:22 pm

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by sebohans »

Hoi ik ben nieuw hier op het forum en ben nieuw met het gebruik van de plugwise plugin.
Ik heb vandaag mij smile p1 geïnstalleerd en vervolgens Plugwise pro plug-in geïnstalleerd in Homeseer.
Vervolgens de plug-in geconfigureerd op tabblad SmileP1 config.
Ip adres ingesteld, SmileP1 Id ingevoerd zoals op de bijgeleverde sticker en beide knoppen op enable gezet.
Vervolgens zie ik in het log het volgende:

mrt-09 16:51:20 Plugwise Pro Smile P1 error 2 reading data: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
mrt-09 16:51:20 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement -- Smile P1 vendor model = KFM5KAIFA-METER
mrt-09 16:51:19 Plugwise Pro PollSmileP1: Query=http://192.168.1.84/core/modules
mrt-09 16:51:19 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement -- Smile P1 firmware = 2.1.7
mrt-09 16:51:14 Plugwise Pro PollSmileP1: Query=http://192.168.1.84/update/firmware
mrt-09 16:46:14 Plugwise Pro Number of SmileP1 devices found: 0
mrt-09 16:46:11 Plugwise Pro Initializing plugin Plugwise Pro version 3.0.3.0

In device management zie verder ook geen devices die zijn gecreëerd.
Moet ik de devices handmatig aanmaken?
Kortom ik zit vast.

Kan iemand mij verder op weg helpen?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by RdP »

Zou je de output van het commando http://192.168.1.84/core/modules eens willen sturen, daar staat waarschijnlijk iets in wat de plugin verkeerd intrepreteerd.
Rien
sebohans
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Mar 09, 2016 6:22 pm

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by sebohans »

Heb de output naar je verzonden.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”