PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Dan moeten we gaan debuggen. PM me even, dan wisselen we email adressen uit dat gaat makkelijker met bestanden etc.

Zet vast even alle debug opties aan, en laat het systeem een minuut of 10 normaal lopen (verder geen devices switchen ofzo, dat vervuild alleen de debug maar). Haal de logfile uit de homeseer\logs folder en stuur die (in een zip) naar mij samen met het (mac) address van de Stealth M die het probleem geeft.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by DJF3 »

Support voor de Source software. Omdat het nu mogelijk is om direct via de Stick te communiceren, is de Source software niet meer nodig. Nadeel is wel dat remote Source server nu ook niet meer aangestuurd kunnen worden (ik hoor graag of dit een probleem is voor iemand)
Jammer dat support om de XML van de Source software te gebruiken verdwenen is. Ik begrijp dat het beter is om zonder te doen, maar in mijn geval kan de stick niet op de physical Homeseer-VM-server draaien. Om allerlei problemen mbt remote USB e.d. tegen te gaan was het perfect om dmv de XML alle data via een URL op te halen..

Staat dit toevallig nog op de planning?
DJ
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by RdP »

DJF3 wrote:
Support voor de Source software. Omdat het nu mogelijk is om direct via de Stick te communiceren, is de Source software niet meer nodig. Nadeel is wel dat remote Source server nu ook niet meer aangestuurd kunnen worden (ik hoor graag of dit een probleem is voor iemand)
Jammer dat support om de XML van de Source software te gebruiken verdwenen is. Ik begrijp dat het beter is om zonder te doen, maar in mijn geval kan de stick niet op de physical Homeseer-VM-server draaien. Om allerlei problemen mbt remote USB e.d. tegen te gaan was het perfect om dmv de XML alle data via een URL op te halen..

Staat dit toevallig nog op de planning?
DJ
Hoi,

Ook al beantwoord op het Homeseer forum :-)

De 'gewone' Plugwise plugin ondersteund dit nog steeds. Ik heb ergens een tabel met verschillen tussen beide versies gepost, maar moet even zoeken waar.

Gevonden... Zie http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... 975#p71967
Rien
vanisher

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vanisher »

De laatste tijd hangt ie bij mij weer regelmatig. In de homeseer log is niets te vinden. Windows logging:

Code: Select all

- System 

  - Provider 

   [ Name]  .NET Runtime 
 
  - EventID 1026 

   [ Qualifiers]  0 
 
   Level 2 
 
   Task 0 
 
   Keywords 0x80000000000000 
 
  - TimeCreated 

   [ SystemTime]  2015-07-11T07:06:34.000000000Z 
 
   EventRecordID 5366 
 
   Channel Application 
 
   Computer hs-pc 
 
   Security 
 

- EventData 

   Application: HSPI_Plugwise_Pro.exe Framework Version: v4.0.30319 Description: The process was terminated due to an unhandled exception. Exception Info: System.Net.WebException Stack: at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at System.Xml.XmlDownloadManager.GetNonFileStream(System.Uri, System.Net.ICredentials, System.Net.IWebProxy, System.Net.Cache.RequestCachePolicy) at System.Xml.XmlDownloadManager.GetStream(System.Uri, System.Net.ICredentials, System.Net.IWebProxy, System.Net.Cache.RequestCachePolicy) at System.Xml.XmlUrlResolver.GetEntity(System.Uri, System.String, System.Type) at System.Xml.XmlReaderSettings.CreateReader(System.String, System.Xml.XmlParserContext) at System.Xml.XmlReader.Create(System.String, System.Xml.XmlReaderSettings, System.Xml.XmlParserContext) at System.Xml.XmlReader.Create(System.String, System.Xml.XmlReaderSettings) at HSPI_Plugwise_Pro.SmileP1.PollSmileP1() at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(System.Object) at System.Threading.ExecutionContext.Run(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object, Boolean) at System.Threading.ExecutionContext.Run(System.Threading.ExecutionContext, System.Threading.ContextCallback, System.Object) at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()  

Code: Select all

- System 

  - Provider 

   [ Name]  Application Error 
 
  - EventID 1000 

   [ Qualifiers]  0 
 
   Level 2 
 
   Task 100 
 
   Keywords 0x80000000000000 
 
  - TimeCreated 

   [ SystemTime]  2015-07-11T07:06:35.000000000Z 
 
   EventRecordID 5367 
 
   Channel Application 
 
   Computer hs-pc 
 
   Security 
 

- EventData 

   HSPI_Plugwise_Pro.exe 
   3.0.2.0 
   54a6c359 
   KERNELBASE.dll 
   6.1.7601.18847 
   554d7bd0 
   e0434352 
   0000c42d 
   1684 
   01d0b9680949c33a 
   C:\HomeSeer HS3\HSPI_Plugwise_Pro.exe 
   C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll 
   5d4f53e4-279b-11e5-b200-00012e34b020 
De laatste plugwise events uit de homeseer log:

jul-11 9:06:33 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement -- Smile P1 firmware = 2.1.7
jul-11 9:06:33 Plugwise Pro PollSmileP1: Query=http://192.168.178.210/core/modules
jul-11 9:05:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Query=http://192.168.178.210/update/firmware
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Update devicestring: 713--3.050,61m3
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise index = 2
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Update appliance: Total gas consumed
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Update devicestring: 712--0W
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 ID = 7
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 description = Total gas consumed
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 unit = m3
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise address = SmileP1-7
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise address = SmileP1-6
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise index = 1
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Update appliance: Current electricity produced
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro PollSmileP1: Update devicestring: 711--470W
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 ID = 6
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 description = Current electricity produced
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 unit = W
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Smile P1 information retreivement --Smile P1 unit = W
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise address = SmileP1-5
jul-11 9:00:54 Plugwise Pro Process SmileP1 information -- Plugwise index = 0
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by Antoon »

Hier ook problemen met het crashen van de plugin.
2 week geleden gebeurde dat iedere dag en dan samen met HSTouch server.
Nadat ik de HSTouch server plugin had uitgezet en developer mode ingeschakeld het probleem niet meer gehad.
Ik moet het nog verder onderzoeken, maar de tijd ontbreekt een beetje.
Had er voorheen geen last van en volgens mij begon het na de laatste HS update naar 3.0.0.188
- Antoon
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by RdP »

Ik ben de laatste tijd nogal druk geweest met het werk, maar zal er binnenkort eens goed naar kijken.
Rien
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Het lijkt erop dat we het issue met het crashen van de plugin gevonden hebben. Bij Antoon is het probleem in ieder geval nu al twee weken niet meer voorgekomen. Binnen een paar dagen zal Rien de nieuwe versie in de updater zetten.

Bedankt voor iedereen die geholpen heeft!
vanisher

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vanisher »

Uit nieuwsgierigheid, wat was het probleem?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

XML die binnenkomt van de Smile P1 is niet altijd betrouwbaar. 1 op de heel veel keer mist daar iets of is gewoon corrupt (iedere keer iets anders), waarschijnlijk door een netwerk hikje of zo. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar code moet er niet op crashen!
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by RdP »

Deze nieuwe versie is zojuist in de HS Updater gezet. Stefan wederom super bedankt voor zijn inspanning om de problemen op te lossen.
Rien
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by rovinge »

Nog tips en trucs om Senses om op een redelijk snelle en juiste manier Senses te detecteren en beschikbaar te maken binnen HSPro 3?

Met Plugwise Pro 3.0.2.2 en HSPro 3.0.0.204 heb ik moeite:
- om alle zes verschillende Senses te detecteren;
- als er al een Sense gedetecteerd wordt, hoe forceer ik een tweede device die dan apart de luchtvochtigheid aangeeft?
- als er al een Sense gedetecteerd wordt, dan geeft deze alleen een temperatuur waarde aan, terwijl device type met (humidity) staat ingesteld...
- handmatig toevoegen van een device geeft (met heel veel moeite) hetzelfde (niet goede) resultaat.

Na vele scans, refreshes en drukken op de Sense knoppen, heb ik slechts twee senses (met alleen temperatuur waardes) beschikbaar in HSPro; de rest geeft Plugwise Pro aan als 'unknown'.. . :evil:

Met de source software worden alle Senses na enige tijd goed gedetecteerd en weergegeven.

Hulp wordt gewaardeerd.
Roel
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vincenttor »

Ik kon even geen topic vinden over het volgende.
Heb de devices werkend, ze draaide eerst nog op firmware uit 2008 en kon ze daarom niet in homeseer zichtbaar krijgen.
Alleen volgens mij mis ik iets , een setting o.i.d., zag hier niets over staan in de manual die erbij komt.
Maar ik krijg in de energy charts niets te zien , bij devices zijn de plugs niet selecteerbaar.

Heb homeseer ook herstart , misschien dat dit het zou verhelpen dacht ik, maar doet nog niks.
Is er iets wat ik mis/verkeerd doe ?

dank u
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Heb je het over de charts in HSTouch, of in HomeSeer (webinterface) zelf?

Aangezien de energy api van HS3 nog steeds buggy is en ongedocumenteerd, weet ik dat er nog issues zijn in HSTouch. Maar daar kan ik weinig aan doen zolang HomeSeer zelf daar niks aan doet...

De charts in de webinterface moeten wel gewoon werken, al kan dat soms even duren. Ik neem aan dat je charting wel hebt aangezet in de plugin settings, maar ook in HomeSeer (dat is sinds de laatste versies een optie, kun je snel zien door te kijken of je "Energy" in het "View" menu hebt).
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by vincenttor »

Nee , had wat duidelijker moeten zijn waarschijnlijk.
Ging over de web interface zelf.

Zo staat het bij mij ingesteld, en na een x tijd komen er nog steeds geen devices helaas in te staan.

Image

im1.shutterfly.com/ng/services/mediaren ... 12/enhance
Verder werkt het prima, de events en waardes.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Pro Plug-in 3.0 beschikbaar in HS updater

Post by stefxx »

Hoe lang is x tijd? Rapporteren de plugs zelf wel energy data in de device strings?

Probeer anders de energy data eens te flushen (in de hs3 setup) en wacht dan nog eens een paar uur?
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”