Bugs

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Dit heb ik ook en heb dit ook al eerder op het forum gemeld. Als je de status via de web interface van de Source opvraagt zal je zien dat hier de status ook niet klopt en aangezien ik de status via de web interface opvraag, geeft de plugin ook een verkeerde status weer.

Wordt de historie van de betreffende plug nog wel bijgewerkt in de Source? Bij mij vaak niet. Op het moment dat ik de eigenschappen van de betreffende plug opvraag dan duurt het even voordat het huidige gebruik wordt weergegeven, maar daarna werkt alles weer goed.

Zie ook:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?T ... ge=2#22780
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?T ... 3245#24408

Rene.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Bugs

Post by TANE »

Rene,
Bedankt voor de update..hoop dat er snel een update beschikbaar komt van uit plugwise.
Het klopt helemaal zoals je zegt.
Eerdere topics hierover heb ik gemist.:(

Heel vreemd het is de eerste keer dat ik dit heb..en heb ook geen updates gedaan de afgelopen tijd.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Alexander »

Is er een reden waarom bij een waarde wijziging de status op "2" staat? RFXpower geeft bijv een status van 17 met een value van de Wattage. De vraag is welke afhandeling is nu beter natuurlijk, maar ik zou willen stellen dat status 2 en 3 alleen mag gebeuren als de device daadwerkelijk aan of uit gaat en een 17 als de values wijzigen. of zeg ik niets vreemd?

Alexander
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Bugs

Post by Ruud »

@Alexander
Verkeerde topic rfxcom vraag in de plugwise topic?
Of lees ik je vraag verkeerd?


Ruud
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Bugs

Post by Ruud »

De hele plugwise handel wordt steeds instabieler, ga weer proberen terug te gaan naar source1

Ruud
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

Binnen Homeseer is het gebruikelijk de volgende waarden te gebruiken voor het weergeven van de status van een device (zie de beschrijving van het devicestatus script commando):
2 = ON
3 = OFF
4 = DIM
17 = UNKNOWN

Aangezien de status van een circle niet veranderd als het gebruik veranderd (b.v. 10W naar 15W), zie ik geen reden de status te veranderen. De circle blijft immers aan. Mijn inziens kan de status van een circle zijn:
Off
On
Offline
Unknown

Maar wat is het probleem eigenlijk?

Rene.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Bugs

Post by Bwired »

Ik heb geen Homeseer en heb de plugin van Rene nog niet werkend gezien, dus het kan werken als hieronder :-)
Ik heb in mijn applicatie twee keer een status voor mijn plugwise devices.
Ik kan zien of de circle aan of uit staat en ik kan zien of het device wat aan de circle gekoppeld is aan of uit staat.
Hier kan ik ook een drempel voor instellen instellen, bijvoorbeeld bij mijn LCD <5 watt LCD is uit, alles erboven is aan.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Alexander »

Ja dat is ook wel weer te begrijpen. Ik zal even in mijn scripts moeten duiken om te zoeken waarbij ik het zo vreemd vond. Laat maar voor wat het is. Kom er nog op terug.

Alexander
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Bugs

Post by Rene »

@Pieter: Dit is een van de functionaliteiten waarom eerder door iemand is gevraagd en staat nog op mijn lijstje om te implementeren. Ik doe het voor sommige devices nu met een virtual device en events die de status van het virtual device zetten op basis van het verbruik.

@Alexander: Waarom wil je aan de status van het device kunnen zien dat het verbruik gewijzigd is, hiervoor heb je toch de device value?

Rene.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Bugs

Post by TANE »

@Rene,
Als je een plug uit Source verwijderd en deze in HS niet verwijderd geeft dit problemen voor de andere plugs in Source.
Plugs zijn dan niet bereikbaar met een vraagteken.
Er wordt blijkbaar info gevraagd die niet beschikbaar is en de software kan hier niet goed tegen.

Dit probleem heb ik paar keer gehad en kon nu reproduceren.

Hiervoor moetje meerdere (3 of meer) plugs verwijderen en even geduld hebben. Soms binnen 10 minuten..andere keer na een uur.
Hoeveelheid plugs zal hier ook een rol spellen.

Zelfs even stop zetten van de plugin had geen effect..blijkbaar worden er zo veel commando's afgevuurd dat deze lang in de buffers van Source blijven.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Bugs

Post by Rene »

Enver, het is volgens mij onmogelijk dat wat jij beschrijft aan de plugin zou kunnen liggen. Ik adresseer namelijk geen circles, alleen als je er een schakelt. De status van de plugs wordt opgevraagd via het statistics.xml script welke aan Plugwise vraagt welke circles er zijn (via de appliance method en niet via de module method) en wat hun status is. Als er dus plugs uit de source zijn weggehaald, zal de source deze niet meer teruggeven en worden deze dus ook niet meer door de plug verwerkt. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het een probleem in de Plugwise webserver/Source is.
Rene.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Bugs

Post by TANE »

Rene,
Ik heb het nu twee keer gehad beide keren was het opgelost na het verwijderen van de niet gebruikte modules.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Bugs

Post by Rene »

Ik denk toeval. Ik ben wel benieuwd wat er op dat moment in de logs verschijnt.
Rene.
Darwusch
Member
Member
Posts: 164
Joined: Sun Dec 21, 2008 10:25 pm
Location: Netherlands

Re: Bugs

Post by Darwusch »

Sinds versie 1.0 krijg ik in het pluginoverzicht binnen Homeseer de status "Not Ready" rechts in het overzicht.
Ook bij versie 1.2 is dit het geval. Zie bijlage.
Wel lijkt alles goed te werken.
Attachments
notready.jpg
notready.jpg (9.9 KiB) Viewed 12459 times
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Bugs

Post by Rene »

Ik heb het gezien. Fixed in de volgende versie.
Rene.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”